L'Ajuntament d'Olesa de Montserrat va rebre, durant el 2024, més de 3.000 incidències a la via pública notificades per la ciutadania a través de l'aplicació Línia Verda
La Regidoria d'Espai Públic i Equipaments destaca l'eficàcia de l'aplicació en la comunicació d'incidències a l'espai públic, amb un increment significatiu en l'ús de l'aplicació per part de la ciutadania des de la seva implementació.

Imatge promocional de l'aplicació Línia Verda
La Regidoria de Gestió de l'Espai Públic i Equipaments ha destacat l'eficàcia de l'aplicació Línia Verda en la comunicació d'incidències a l'espai públic, amb un increment significatiu de l'ús per part de la ciutadania des de la seva implementació, el 2015. Aquell any es van registrar 1.282 incidències, mentre que el 2024 aquesta xifra va ascendir a 3.084. Aquest increment es deu, en part, a l'evolució tecnològica i a la familiarització de la població amb les eines digitals. El regidor d'Espai Públic i Equipaments, Raül Asensio, ha assenyalat que "el resultat és molt satisfactori. L'aplicació ha facilitat una comunicació més fluida entre la ciutadania i el departament".
Pel que fa a la tipologia d'incidències rebudes durant el 2024, el 65% (1.995) corresponen directament al Departament d’Espai Públic i Equipaments i les altres es deriven cap a altres departaments. Les voreres i calçades encapçalen la llista, amb 385 notificacions, seguides per temes vinculats a edificis municipals, parcs i jardins o l'enllumenat públic. Asensio ha assenyalat que "el poble és vell, i el manteniment requereix una inversió constant, com demostren els 95.000 euros dedicats aquest any a millores de voreres".
En termes de resolució, el 2024 es van tancar 1.748 incidències, que representa un 57% del total registrat. El temps mitjà de resolució se situa en 33 dies. No obstant, 1.336 incidències romanen pendents degut a limitacions de pressupost, processos jurídics o manca de mitjans. Des del departament s'estableix un ordre de priorització per evitar afectacions superiors o que comportin un risc per a la ciutadania. El regidor ha reconegut que "el volum de feina és molt elevat" i per això ha demanat "paciència i comprensió als veïns".
Des de la Regidoria d'Espai Públic i Equipaments es fa una crida a la ciutadania perquè continuï utilitzant l'aplicació Línia verda per comunicar qualsevol incidència. Tanmateix, Asensio ha insistit en la necessitat de promoure un civisme actiu per reduir problemes recurrents com els actes vandàlics o l’abandonament d’objectes voluminosos: "la millor eina seria no haver de reparar tant; cal tenir cura del poble com si fos casa nostra".
Una aplicació referent
Línia Verda és una aplicació mòbil gratuïta, implantada a Olesa de Montserrat el 2015, que permet la ciutadania reportar incidències urbanes de manera georeferenciada i anònima. Aquesta eina s’ha consolidat com un referent en la participació ciutadana a Catalunya, facilitant la detecció ràpida de problemes com ara desperfectes en infraestructures, enllumenat o neteja. La seva evolució tecnològica i l’augment d’usuaris després de la pandèmia han reforçat el seu paper en la gestió municipal.
Aquesta participació és essencial per mantenir i millorar els espais públics del municipi. L'aplicació està disponible de manera gratuïta per a dispositius Android i iOS. També hi podeu accedir a través del web Línia Verda.