Es reprèn el projecte de remodelació de l'antiga escola Sant Bernat

Els treballs per reconvertir l’antic centre educatiu en un zona d’estada i d’esbarjo per al barri es van aturar l’any passat perquè l’empresa que els executava va presentar concurs de creditors. 

Image
Foto_obresescolasantbernat_110425

Zona en obres de l'antiga escola Sant Bernat

L’Ajuntament d’Olesa ha posat fil a l’agulla per tirar endavant de nou el projecte de remodelació de l’espai que ocupava l’antiga escola Sant Bernat  per reconvertir-lo en un parc d’estada i lleure del veïnat.

De fet, les obres van començar l’any passat després d’adjudicar el projecte a una empresa constructora per un import de 283.637,35 € (IVA inclòs). Es va arribar a fer l'enderroc de tres mòduls de la part més antiga de l’escola (corresponents a l’edifici d’infantil i primària) però al maig els treballs es van aturar a causa dels problemes econòmics de l’empresa constructora que va presentar concurs de creditors. Aquesta situació de la constructora va afectar tots els ajuntaments dels municipis en els quals estava realitzant obres. 

El regidor de Planejament i Urbanisme i primer tinent d’alcalde, Marc Serradó, ha explicat que “l’Ajuntament d’Olesa va estudiar la millor solució per poder reprendre les obres com abans millor, i, un cop resolt el tema jurídic, s’està reelaborant el projecte per aprofitar el que s’havia fet i el que quedava pendent amb propostes de millora”. 

Audio file

Ara s’està acabant de refer el projecte per poder-lo licitar al més aviat possible. L’Ajuntament preveu licitar el projecte al mes de juny per poder reprendre les obres a la tardor.

Segons el projecte inicial, la pista poliesportiva s’adaptarà com a zona de jocs. S’hi farà una reforma integral amb la millora del paviment i es mantindran les grades de formigó que hi ha la voltant i s’instal·laran jocs d’aigua per a infants. El regidor Marc Serradó ha destacat que “els jocs d’aigua són una aposta de l’equip de govern per combatre el canvi climàtic i refrescar els barris. El projecte actual manté els jocs d’aigua però es canvia el model per uns de més funcionals que es poden protegir per evitar que s’espatllin”.

Audio file

A la zona nord-oest de la pista (a la cruïlla dels carrers de Jaume Balmes i de Sant Vicenç de Paül) s’habilitarà una zona d’estada d’ombra amb pèrgoles i s’hi instal·laran dues zones de jocs infantils i juvenils. 

De tot el conjunt de l’antiga escola, únicament es mantenen els edificis de l’Escola Municipal d’Adults i l’espai per a entitats. La zona d’horts urbans municipals s’ampliarà amb més parcel·les.

Treballs d’arranjament del Centre Muntanyenc i de Recerques Olesà

L’Ajuntament també ha fet obres d’arranjament al local del Centre Muntanyenc i de Recerques Olesà. A través d’una empresa especialitzada  es va fer una anàlisi estructural de l’edifici i es va constatar que no hi havia tèrmits a les bigues però sí una elevada humitat que en posava en risc l’estructura. 

Davant això, es va fer una actuació de consolidació, reforç i substitució de les bigues afectades. També es van reparar les instal·lacions  dels lavabos i es van sanejar parets que tenien humitats. L’import d’aquests treballs ha estat d’aproximadament uns  40.000 euros.

L’edifici, situat al carrer de l’Església, és un immoble antic de valor patrimonial que actualment acull activitats de dues entitats: el Centre Muntanyenc i de Recerques Olesà i el Club de Rol. Amb el reforç de les bigues s’ha allargat la vida útil de l’equipament tot i que l’Ajuntament d’Olesa preveu tirar endavant, en el futur, un projecte de rehabilitació integral.

Últimes notícies

Image
Foto_obrescebriamontserrat_140425

Treballs de pintura viària al carrer de Cebrià Montserrat

Image
Foto_obresescolasantbernat_110425

Zona en obres de l'antiga escola Sant Bernat

Image
Cartell_Primaveraimemòria_100425

Cartell del cicle "Primavera i Memòria" 2025

Image
Foto_guanyadorconcurs

Guanyador del Concurs de Cartells de Festa Major 2024

Image
Marc Serradó presenta la jornada sobre salut mental del 3 d'abril de 2025

Marc Serradó presenta la jornada sobre salut mental del 3 d'abril de 2025.

Image
L'alcalde i el primer tinent d'alcalde a la pista d'atletisme amb membres del CAP i el diputat adjunt de l’àrea d’Esports de la Diputació

L'alcalde i el primer tinent d'alcalde a la pista d'atletisme amb membres del CAP i el diputat adjunt de l’àrea d’Esports de la Diputació