L'Oficina d'Atenció Ciutadana torna a desplaçar-se als barris
Aquest mes de novembre torna el projecte OAC als barris. L’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament d’Olesa es desplaça als barris perquè la ciutadania pugui fer els tràmits municipals sense necessitat d’anar a l’Ajuntament.
El servei de l’Oficina d'Atenció Ciutadana es trasllada a locals d’associacions de veïns en horari de matí, quinzenalment de 9 a 13 h. Aquesta és la segona edició d'un projecte que va començar el gener de 2024. Com a novetat, aquest cop s'incorporen els barris de l'Oasis, Ribes Blaves i Sant Bernat. L'objectiu d'aquesta iniciativa és que la ciutadania pugui fer els tràmits municipals sense haver d'anar a l'Ajuntament. Per aquest servei no cal cita prèvia.
La regidora d’Atenció Ciutadana, Anna Valero, ha valorat molt positivament el pilot de la primera meitat de l'any: “aquesta vegada donarem servei a tots els barris; alguns d'ells, agrupats per zones de proximitat”.
L’OAC als barris s'ha programat fins al mes de juny de 2025. Començarà dimecres 6 de novembre, a l’Associació de Veïns de l'Oasis. Després, cada dues setmanes, el servei visitarà els locals de les AV de Les Planes, el Poble Sec, La Central i Sant Bernat. “Recomanem a tothom aprofitar aquests desplaçaments, ja que no es necessita cita prèvia i no s'hi generen cues d'espera”, ha remarcat la regidora.
Més enllà de la presencialitat, l'Oficina d'Atenció a la Ciutadania permet fer tràmits en línia a través de la pàgina web municipal. Actualment, el 99% dels tràmits es poden realitzar des de la Seu Electrònica. L'únic tràmit que encara s'ha de fer presencialment és la tramitació del certificat digital. Andreu Llusà, Cap de l'OAC, explica que "des del servei, s'ajuda a la ciutadania a comprendre el procés de tramitació en línia per tal de facilitar el procés".
Cal recordar que l'atenció presencial a les oficines de l'Ajuntament s'han de fer sol·licitant cita prèvia.