L'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament d'Olesa va atendra més de 17.600 consultes durant el 2024

A part de l’atenció telemàtica les 24 h/dia durant els 365 dies de l’any, l’Oficina també es trasllada als barris per facilitar els tràmits a la ciutadania sense haver de desplaçar-se a l’Ajuntament. 

Image
Cartell_oacalsbarris_07022025

L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) és la porta d’accés del ciutadà a l’Ajuntament d’Olesa. El servei dona atenció i resposta a consultes, peticions i tràmits de la ciutadania, ja sigui de manera presencial i telemàtica. 

Durant el 2024, l’Oficina va atendre un total de 17.685 persones i 28.437 trucades, va fer 20.726 registres telemàtics i 7.440 registres presencials.

El responsable tècnic del departament, Andreu Llusà, explica que “l’any passat la mitjana d’atencions va ser de 70-75 persones al dia. Les peticions telemàtiques representen el 75% i les presencials el 25%. Amb l’entrada en funcionament de l’administració electrònica pensàvem que disminuirien les consultes presencials, però a Olesa encara hi ha un bon nombre de persones que fan la consulta presencial”. 

Audio file

Pel que a fa les trucades, es va atendre una mitjana de 100 trucades diàries. “El telèfon de l’Ajuntament està operatiu 12 hores de manera continuada, des de les 8 del matí fins a les 8 de la tarda. Sobretot atenem consultes i notificacions d’incidències que passen a la via pública” apunta el responsable de l’OAC.

Audio file

Per tipologies, els tràmits més habituals són validacions de certificats digitals idCAT (1.755), alta de padró (1.390), sol·licituds de volants i certificats de padró (1.135), altes de serveis municipals com d’esports (708), llicències d’obres d’urbanisme (445), o canvis de domicili al padró (352). 

Des de l’Oficina es recomana demanar cita prèvia, especialment per a la gestió dels següents tràmits:

  • Presentació d'instàncies i documentació en paper al registre general de l'Ajuntament o registre per Finestreta Única a una altra administració ( local, autonòmica o estatal )
  • Emissió / revocació de certificat digital Id-cat
  • Tràmits relacionats amb el Padró d'Habitants
  • Cens animals de companyia
  • Llicències obres i activitats
  • Inscripció activitats esportives
  • Abonaments piscina estiu. 

Al 2024, es va fer 12.000 atencions amb cita prèvia i 4.600 sense cita prèvia. La regidora d’Atenció Ciutadana, Anna Valero, explica que  “no és obligatori demanar cita prèvia però sí recomanable per una qüestió d’eficàcia i eficiència. Tenint cita prèvia es pot donar una millor atenció al ciutadà i s’eviten cues a les hores punta”.

Audio file

Des del gener de 2024 el servei també es trasllada als locals d’associacions de veïns per a que la ciutadania pugui fer els tràmits sense necessitat de desplaçar-se a l’Ajuntament. L’OAC als barris es fa cada  15 dies a un barri diferent, en horari de 9 a 13 h. Per aquest servei no cal cita prèvia ni tampoc pertànyer al barri on es fa l’atenció. 

A part de l’atenció presencial i telefònica, l'OAC permet fer tràmits en línia a través de la pàgina web municipal. El 99% dels tràmits es poden realitzar des de la Seu Electrònica. 

Per consultar la informació dels tràmits i serveis de l'Ajuntament, descarregar formularis, i presentar les sol·licituds i documents consulteu l’apartat de tràmits, les 24 h/dia durant els 365 dies de l'any.

Es pot contactar amb l'Oficina d'Atenció Ciutadana a través del correu electrònic  oac@olesademontserrat.cat, del telèfon.  93 778 00 50 (de dilluns a divendres de 8 a 20 h) o telemàticament.