05/01/24

L'Oficina d'Atenció Ciutadana es desplaça als barris

Aquest mes de gener es posa en marxa el projecte OAC als barris. L’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament d’Olesa es desplaça als barris perquè la ciutadania pugui fer els tràmits municipals sense necessitat d’anar a l’Ajuntament.

Image
Cartell OAC als barris

Cada dimecres el servei de l’Oficina d'Atenció Ciutadana es trasllada a locals d’associacions de veïns en horari de matí, concretament de 9 h a 13 h., per a que la ciutadania pugui fer els tràmits municipals sense haver d'anar a l'Ajuntament. Per aquest servei no cal cita prèvia.

L’objectiu és acostar el servei a la ciutadania, ja sigui ampliant els tràmits en línia o acostant l’oficina a alguns locals d’associacions de veïns dels barris del municipi.  La regidora d’Atenció Ciutadana, Anna Valero, ha explicat que “hi ha un sector de població que té difícil accés a la tramitació en línia i també problemes de mobilitat o manca de disponibilitat per acostar-se fins a l’Ajuntament a fer tota aquesta tramitació. Per aquest motiu engeguem aquest projecte d’acostar l’oficina als barris, a un equipament conegut i de fàcil accés com son les associacions de veïns”. 

Audio file

El servei de l’OAC als barris comença dimecres que ve, dia 10, a l’Associació de Veïns de Les Planes.  Després, el dia 17, anirà a l’Associació de Veïns de Poble Sec; el següent dimecres 24, a la de La Central; i el 31 de gener tornarà al barri de Les Planes. “Tot el que sigui acostar el servei a la ciutadania  és positiu. Aquest és un projecte novedós i haurem de veure com funciona però esperem que vagi bé” ha remarcat la regidora.

Audio file

Prop de 17.500 persones ateses i més de 20.200 tràmits telemàtics

Durant aquest 2023 el servei d’atenció a la ciutadania ha atès un total de 17.424 persones, ha fet 20.280 tràmits telemàtics 19.121 tràmits presencials i ha atès 18.115 trucades telefòniques. El temps d’atenció mitjà ofert a les persones ateses ha estat de 14,25 minuts, mentre que el temps d’espera mitjà ha estat de només 4,75 minuts, “gràcies al servei de cita prèvia s’ha pogut reduir el temps d’espera, que tenen prioritat sobre les persones que no l’han demanat i que també s’atenen presencialment, ” ha recordat Valero.

Audio file

Anna Valero també ha remarcat el grau de satisfacció de les persones ateses. "Segons l’enquesta realitzada, el 60 per cent de la població s’ha sentit molt bé atesa al servei, i un 19% s’ha sentit atesa correctament; mentre que només el 7% no s’ha sentit del tot bé atesa, i cap persona s’ha sentit malament atesa", ha destacat la regidora.

Audio file

Es poden fer tràmits en línia a través de la pàgina web municipal o bé presencialment, a través de l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania, sol·licitant cita prèvia.