05/08/21

El casal Estiu Jove d’Olesa, adreçat a estudiants d’ESO, un gran èxit

Sempre des d’una vessant pedagògica, s’han tractat els principals temes que afecten el jovent a través de tallers i de diferents dinàmiques que es coordinen entre diferents departaments de l’Ajuntament

Image
Participants al Casal Estiu Jove fent Jocs de taula a l'Escorxador

El passat 30 de juliol va finalitzar l’Estiu Jove, un espai de lleure adreçat a joves de 12 a 16 anys. L’edició d’enguany ha sigut un èxit no només per la participació, l’organització i el desenvolupament de les jornades, sinó que també pel fet de no haver lamentat incidències donat l’actual context sanitari.

Les activitats dutes a terme en el transcurs del casal (del 5 al 30 de juliol) han estat plantejades des d’un punt de vista lúdic i formatiu, amb l’objectiu de complementar l’educació formal i familiar amb una oferta educativa adreçada a les necessitats d’aquest col·lectiu. Els i les joves han realitzat tallers per a treballar aspectes de prevenció, sensibilització i d’hàbits saludables (consum responsable, violència de gènere o LGTBIQ+), així com trobades amb diverses entitats.

També s’han dut a terme activitats proposades pels mateixos participants com tallers de cuina, de sabons ecològics o d’art mural i dansa, complementant-ho amb dies de piscina, platja i la sortida final a un parc aquàtic.

Eli Pinyol, tècnica de Joventut de l’Ajuntament d’Olesa, ha destacat que l'adolescència “és una de les fases de la vida més complicades, perquè hi ha molts canvis físics i psicològics”. Per aquesta raó és important proposar “alternatives originals al jovent d’Olesa com és l’Estiu Jove”.

Aquest espai de lleure s’ha pogut dur a terme gràcies a la mesura 19 d’Oportunitats educatives més enllà de l’escola del Pla de Millora d’Oportunitats Educatives (PMOE) de la Generalitat de Catalunya amb el suport del Departament de Joventut, el qual en fa una valoració molt positiva.

El PMOE és una mesura extraordinària per al curs 2020-2021, que s’adopta per pal·liar els efectes desfavorables de la suspensió de l’activitat lectiva presencial durant el darrer trimestre del curs 2019-2020. Tot i el seu caràcter conjuntural i extraordinari per al curs 2020-2021, el Pla es formula amb la voluntat que tingui continuïtat durant els propers tres cursos escolars.