El POUM estableix les condicions adequades per facilitar el teixit industrial
El document, pretén ordenar els polígons industrials i de serveis amb una millora de l’accessibilitat per a afavorir la seva productivitat.
Olesa pateix un model industrial dissenyat als anys 80 pensant en la implantació de fàbriques, mentre que la demanda actual és molt diferent, de nau petita, logística i amb nous usos. El nou POUM, que va entrar en vigor el passat 11 de novembre, no crea empreses ni infraestructures, però estableix les condicions adequades per reactivar l’economia i acaba amb el caos en el teixit industrial i la inseguretat jurídica generat pel Pla General d’Ordenació Urbana de 1993.
“Des de 1993, no s’havia fet una revisió com la que s’ha fet ara, i durant aquests anys, on la societat i la indústria han canviat molt, el sistema quedava bloquejat”, ha explicat el regidor de Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’Olesa, Dídac Solà. Solà també ha afegit que “amb el nou POUM els usos queden ben definits i serà de molta utilitat per les empreses existents i les que vulguin establir-se a Olesa en un futur”.
Actualment, hi ha zones dels polígons industrials molt deteriorades i abandonades. Segons l’alcalde de l’Ajuntament d’Olesa, Miquel Riera, “els únics polígons que no presentaven cap problema en l’àmbit urbanístic eren els de Can Vinyals i de Can Singla”. El nou document pretén eliminar aquesta situació a través de l’ordenació dels polígons industrials i de serveis, propugnant la millora de l’accessibilitat i afavorint la seva productivitat.
El POUM repensa els sectors de serveis al costat de la carretera C-55 per fer més atractiva la façana d’Olesa. En aquest sentit, preveu dos sectors de serveis: comerços i restauració. El document també potencia la diversificació d’usos industrials, per afavorir la instal·lació de noves empreses; incorpora la franja de sòl entre la via dels FGC i la C-55 a l’Eixample amb l’objectiu de crear una àrea d’equipaments, serveis i comerç, i recuperar la connexió amb l’espai fluvial i les colònies tèxtils, i afavoreix els centres de barri i el teixit social amb la creació d’itineraris de vianants i espais de qualitat.
Tot això, sumat a les fortaleses pròpies per ubicació, pot fer d’Olesa un pol d’atracció en el territori. En aquest sentit, Riera ha destacat que el municipi compta “amb una ubicació logística de primer ordre amb unes característiques molt atractives per a la implantació d’activitats econòmiques”, com són la proximitat dels polígons al nucli urbà, la connexió amb la línia de FGC o amb les vies de transports ràpides com la B-40.
Amb l’entrada en vigor del nou POUM, es consolida l’aposta per una Olesa dinàmica econòmicament, amb una indústria ordenada que generi feina de qualitat i on es defensa el comerç de proximitat. El document treballa per millorar la connectivitat d’Olesa amb el teixit econòmic i industrial del Baix Llobregat i el Vallès.