26/07/24

S'obre la convocatòria per a les subvencions a l'habitatge per a les famílies monoparentals

El termini per a que les famílies monoparentals demanin els ajuts és des del 27 de juliol i fins al 13 de setembre.

Image
Mare amb fill

L'Ajuntament d'Olesa de Montserrat ha obert la convocatòria de subvencions -en règim de concurrència pública no competitiva- per cobrir el 50% de la quota líquida de l'impost sobre béns immobles (IBI) corresponent al percentatge de la titularitat de l'immoble que consti al cadastre de naturalesa urbana de l'habitatge habitual de les famílies monoparentals. El termini de presentació de les sol·licituds és del 27 de juliol al 13 de setembre inclosos.

La finalitat d’aquesta subvenció és reduir les desigualtats entre la ciutadania, fomentar la cohesió social i cercar l’equitat. 

Podran ser beneficiaris/àries d’aquestes subvencions les persones físiques que reuneixin les següents condicions:

  • Siguin subjectes passius de l’impost de béns immobles (IBI) del seu domicili habitual a la data de meritament de l’impost (1 de gener de l’any de la subvenció). Han de constar al cadastre com a titulars o, en defecte, s’ha d’acreditar la sol·licitud de la seva inscripció.
  • Les persones en possessió del títol de família monoparental expedit per la Generalitat d’acord amb el Decret 151/2009, de 29 de setembre, desplegat per la Llei 18/2003, a la data de meritament de l’impost (1 de gener).
  • Que la renda de la unitat de convivència, de l’últim exercici que es pugui acreditar, sigui inferior a 4 vegades l’indicador públic de renda d’efectes múltiples (IPREM) vigent.
  • Que estiguin al corrent de les obligacions tributàries amb l’Ajuntament i resta d’Administracions i amb la Seguretat Social a la data de presentació de la sol·licitud.
  • El càlcul de la renda de la unitat de convivència es farà:
    • Per les persones que presenten la declaració de la renda: suma la base imposable de la declaració de la renda més la base imposable de l’estalvi i resta de la quota resultant de la declaració.
    • Si algun dels membres no ha presentat declaració, per no estar obligat, però ha obtingut ingressos: les seves dades econòmiques que figuren a l’Agència tributària, les qual es tindran en compte per sumar-les a la renda familiar total.
  • Que no siguin titular de cap altre immoble (independentment del % de titularitat) en aquest o en altre municipi de tot l’ Estat, ni el subjecte passiu ni les persones que convisquin amb ell, excepte per una plaça d’aparcament.
  • Que hagi fet efectiu el pagament dels rebuts i o liquidacions que s’hagin posat al cobrament corresponents a l’IBI de l’exercici que es subvenciona.

La sol·licitud de subvenció s’haurà de presentar al Registre General de l'Ajuntament d'Olesa. Es pot fer presencialment a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) demanant cita prèvia o trucant al 93 778 00 50. També es pot presentar instància general a l'apartat Tràmits de la Seu Electrònica (s'ha d'escollir l'opció "Tramitació electrònica" i tot seguit el tràmit Instància general). 

Cal adjuntar la documentació següent:

Consulteu al detall les bases reguladores i tota la documentació a presentar als documents adjunts.