L'Ajuntament d'Olesa commemora el Dia de la Visibilitat Bisexual

L'Ajuntament ofereix el Servei d’Atenció Integral (SAI)  per atendre a les persones del col·lectiu LGTBIQ+, famílies, entorn, entitats i/o professionals.

Image
Caartell Dia per la visibilitat bisexual. SAI AL CARRER!

Divendres, 23 de setembre, es commemora arreu el Dia de la Visibilitat Bisexual, una jornada de reivindicació contra la bifòbia i els estereotips que se’n deriven. La jornada s’aprofita per fer més visible aquesta realitat, alhora que es fa una crida per reconèixer la bisexualitat com una opció més de totes les possibles dins de la diversitat sexual.

L’Ajuntament d’Olesa també se suma a la commemoració, per segon any consecutiu, amb una activitat que es farà dimecres 21, i que consistirà en treure al carrer el Servei d’Atenció Integral (SAI), per donar visibilitat i també atenció, assessorament, acompanyament i informació a les persones del col·lectiu LGTBIQ+, famílies i entorn. 

Aquest servei municipal funciona tot l’any a l’edifici dels Safarejos, però per aquesta commemoració, s’instal·larà al Parc de l’Estatut, en horari de 16 h a 19 h per informar i atendre a la ciutadania. Pol Rodríguez, Agent d’Igualtat ha remarcat que “la bisexualitat és invisibilitzada i encara pateix discriminacions, l’objectiu visibilitzar-la i donar informació a la ciutadania per acabar amb els estereotips i amb falses creences i alhora donar un servei de suport i assessorament al col·lectiu”.

Aquesta jornada visibilitza i reivindica el reconeixement de les persones que senten atracció sexual i desig cap a persones del seu mateix gènere i d'altres gèneres, per això s'emmarca dins les sexualitats plurisexuals, en comptes de les monosexuals com l'heterosexualitat o l'homosexualitat de gais i lesbianes. 

El 1999 va ser la primera vegada que es va reivindicar internacionalment l'orgull bisexual, va ser a la XXII Conferència Mundial de The International Lesbian, Gay, Bisexual, Trans and Intersex Association (ILGA) a Johannesburg, Sudàfrica.

Aquesta jornada es va estenent per Catalunya, com a jornada de visbilització d'aquesta orientació sexual i de reivindicació contra la bifòbia i els estereotips que se'n deriven ja que, la bisexualitat és menys visible que altres orientacions sexuals i està carregada d'estereotips com pensar que la bisexualitat és una fase i no una orientació sexual.

El SAI Olesa atén els dimecres de 15 h a 19 h a l’edifici dels Safaretjos (carrer de Salvador Casas, 3). Cal demanar cita prèvia al telèfon 93 778 00 50 (extensió 4) o bé al correu electrònic sai@olesademontserrat.cat

L’Ajuntament d’Olesa de Montserrat és membre de la Xarxa de Municipis LGBTI de Catalunya des del 2018.

Últimes notícies

Image
Foto_juntalocalseguretat_150425

Reunió de la Junta Local de Seguretat celebrada al mes d'abril de 2025

Image
Foto_obrescebriamontserrat_140425

Treballs de pintura viària al carrer de Cebrià Montserrat

Image
Foto_obresescolasantbernat_110425

Zona en obres de l'antiga escola Sant Bernat

Image
Cartell_Primaveraimemòria_100425

Cartell del cicle "Primavera i Memòria" 2025

Image
Foto_guanyadorconcurs

Guanyador del Concurs de Cartells de Festa Major 2024

Image
Marc Serradó presenta la jornada sobre salut mental del 3 d'abril de 2025

Marc Serradó presenta la jornada sobre salut mental del 3 d'abril de 2025.