Olesa formarà part del Pacte Industrial de la Regió Metropolitana de Barcelona i fundarà la Nova Associació Comarcal Innobaix
El col·lectiu Revolució Verda–Joves d'Olesa presentarà al·legacions al Pla Territorial Metropolità de Barcelona (PTMB), una d'elles demanant la retirada total i immediata d'aquest projecte plantejat pel Departament de Polítiques Territorials i d'Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya.
En declaracions al programa “No són hores” d'Olesa Ràdio, Oriol Francesch, membre de Revolució Verda, ha explicat que Revolució Verda presentarà al·legacions en tant que, al seu entendre, aquest projecte basa la mobilitat en el transport rodat per carretera, enlloc de potenciar el transport públic. Francesch ha argumentat que genèricament estan en desacord, tot i que tenen punts d'acord, com per exemple la línea ferroviària orbital, encara que, tal i com va fer l'Ajuntament en el seu dia, reclamen una estació al municipi.
Revolució Verda creu que s'ha de potenciar el transport públic i, en especial el ferroviària, per aquest motiu plantegen presentar un seguit d'al·legacions per tal de modificar o aturar aquest projecte plantejat per la Generalitat.
Concretament, les al·legacions que té previst presentar Revolució Verda són les següents:
* Al·legacions sobre la nova C55 i l'autovia Abrera-(Olesa)-Vacarisses
S'ha elaborat un document estructurat en tres eixos amb una justificació de caire ecològic i biològic, una referent a la planificació territorial i finalment una referent a la salut i la seguretat.
Les demandes es centren en:
1. La retirada d'aquestes infraestructures ja que comportaran un augment de contaminació atmosfèrica que provocarà superar els nivells màxim de contaminació permesos, amb el conseqüent efecte nociu sobre el medi natural i les persones.
2. La retirada d'aquestes infraestructures ja que no es considera l'eficiència com a factor en la inversió de diners públics per a infraestructures viàries i contempla la construcció de carreteres econòmicament inviables.
3. La retirada de les infraestructures ja que comportaran l'augment substancial dels nivells sonors del Baix Llobregat Nord que actualment ja es troben en una situació límit, produint el conseqüent augment de la contaminació acústica.
4. La retirada de les infraestructures ja que la implantació d'aquestes significarà l'incompliment de l'actual legislació vigent en referència a la fragmentació i connectivitat ecològica i comportarà un impacte irreversible sobre la biodiversitat del Baix Llobregat Nord i de l'Àrea Metropolitana de Barcelona.
5. La retirada d'aquestes infraestructures per manca de coherència, falta de respecte i incompatibilitat amb un procés d'ampliació d'una zona protegida que respon a la necessitat ambiental i la demanda social del poble de Catalunya i la ciutadania de la zona.
6. La retirada d'aquestes infraestructures per l'impacte i la perillositat que pot suposar per a les masses forestals per les quals es projecten passar, així com l'augment de risc d'incendis de la zona.
7. La retirada d'aquestes infraestructures ja que suposaran l'eliminació de l'actual planejament i estructura territorial de la zona.
8. La retirada d'aquestes infraestructures ja que comportaran un impacte irreversible sobre un geòtop únic i singular en el món.
9. La retirada d'aquestes infraestructures ja que promouran l'especulació urbanística i faran créixer les localitats desproporcionalment.
10. La retirada d'aquestes infraestructures per ser absolutament innecessàries.
11. La retirada total del Pla Territorial Metropolità de Barcelona per tal de poder replantejar-lo amb el conjunt de la societat civil catalana i incloure noves consideracions socials i ambientals.
12. La retirada total i immediata del Pla Territorial Metropolità de Barcelona per insostenible.
13. La retirada total i immediata del Pla Territorial Metropolità de Barcelona per tal de replantejar-lo en termes de felicitat i qualitat de vida.
* Al·legacions sobre el Quart Cinturó (Ronda Orbital del Vallès):
Consta d'un breu resum que es centra amb la demanda de transferència de l'obra a la Generalitat, que l'ordenació territorial es faci en base al document “El Vallès sense Quart Cinturó”, que s'executin noves línia ferroviàries i diverses millores i que es faci un salt qualitatiu en l'arranjament de les connexions viaries secundaries.
* Al·legacions sobre la línia orbital ferroviària:
La sol·licitud es centra en el fet que la línia tingui parada a Olesa de Montserrat. L'alternativa plantejada és que Olesa mantingui una connexió constant amb Martorell i Abrera (cada 5 minuts) i es coordini amb la nova línia.
(Font: Olesa Ràdio)