Olesa esdevè escenari de formació en creativitat i innovació adreçada a ramaders del Parc Rural del Montserrat

Les sessions tenen com a objectiu preservar l’espai rural al territori. Als participants se’ls planteja un repte que han de solucionar comptant amb el suport de formadors de l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA).

Image
Olesa esdevè escenari de formació en creativitat i innovació adreçada a ramaders del Parc Rural del Montserrat

El Parc Rural del Montserrat, amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat, ha impulsat unes sessions de creativitat dirigida a la innovació per a productors locals. La primera de les reunions va ser en clau de sensibilització i introductòria, mentre que aquest dimecres, a les 17.00 h, tindrà lloc una segona sessió per treballar el procés creatiu a través d’un full de ruta per abordar les idees generades.

 

L’objectiu d’aquesta proposta és el de posar a disposició d’aquest tipus d’empreses, de manera aplicada i pràctica, els coneixements científics i l’experiència de què disposa l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) en l’ús de metodologies de creativitat com a eina bàsica en el procés d’innovació. Els formadors de l’IRTA són els encarregats de dinamitzar les sessions.

 

En aquest sentit, la tècnica del Parc Rural del Montserrat a la Diputació de Barcelona, Marta Martínez, ha destacat que la innovació “constitueix un factor decisiu i indispensable per garantir la competitivitat de les pimes elaboradores de productes locals de la demarcació de Barcelona”. Martínez ha remarcat que la creativitat “és present en tots els àmbits i aplicada a empreses ramaderes pot ser molt útil”. Tot i que normalment no s’associa la creativitat al sector agrari, en la primera sessió van sorgir idees originals que s’acabaran de reformular aquest dimecres.

 

La reunió de creativitat a l’Escorxador es divideix en dues sessions de tres hores cadascuna. En aquestes sessions hi participen entre set i deu persones amb interessos comuns i perfils diferents per tal de fomentar la pluralitat del grup de creativitat. Les dues sessions, ha explicat Martínez, es realitzen espaiades en el temps “per tal de fomentar el temps de reflexió entre les dues i promoure la creativitat inconscient dels integrants del grup”. La formació està dirigida a pimes elaboradores de productes locals o altres agents de l’entorn de la demarcació de Barcelona.

 

La primera sessió introductòria va comptar amb set participants procedents del sector oví, boví i cabrum, que van plantejar idees per afrontar diferents reptes. En la segona sessió, aquest dimecres, hi haurà nou participants que elaboraran un full de ruta amb els passos a seguir per tal de dur a terme o abordar cadascuna de les idees generades. Aquest full de ruta pot ser el punt de partida d’un conjunt d’accions i idees concretes per a l’arrencada de projectes de Recerca, Desenvolupament i Innovació col·laboratius.

 

En aquestes sessions es treballen les quatre etapes del procés creatiu: la identificació i comprensió del repte/problema, la reformulació del repte, la generació d’idees i la valoració i selecció de les idees. De la formació se n’encarreguen els formadors de l’IRTA, els quals faciliten la dinamització del grup.

 

Per a un correcte funcionament i complir amb les mesures sanitàries, es proposa fins a un màxim de deu participants i en finalitzar aquesta formació, s’elabora un petit informe amb les idees i les conclusions resultants del taller. Les sessions que es plantegen tenen com a objectiu posar a la pràctica l’aplicació d’una metodologia sistematitzada de la creativitat mitjançant la utilització de diferents  tècniques que permetran als participants millorar la capacitat creativa i d’innovació.

Últimes notícies

Image
Foto_misteri_16042025

Una de les 11 imatges que formen els Misteris d'Olesa

Image
Foto_juntalocalseguretat_150425

Reunió de la Junta Local de Seguretat celebrada al mes d'abril de 2025

Image
Foto_obrescebriamontserrat_140425

Treballs de pintura viària al carrer de Cebrià Montserrat

Image
Foto_obresescolasantbernat_110425

Zona en obres de l'antiga escola Sant Bernat

Image
Cartell_Primaveraimemòria_100425

Cartell del cicle "Primavera i Memòria" 2025

Image
Foto_guanyadorconcurs

Guanyador del Concurs de Cartells de Festa Major 2024