16/02/24

Entra en funcionament el tram de la B-40 entre Olesa i Viladecavalls després de 17 anys

El Ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha inaugurat aquest matí el tram de la B-40, entre Olesa i Viladecavalls, acompanyat de l'alcalde d'Olesa, Jordi Parent, i la resta d'alcaldes i alcaldesses de la zona.

Image
B-40 Alcaldes i ministre inaugurant la fita simbòlica

El Ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, i els alcaldes de la zona inauguren el tram de la B-40.

El tram de la B-40 entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls ha entrat en funcionament aquest divendres, 16 de febrer, després de 17 anys d'execució d'obres. El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha presidit l’acte, que ha comptat amb la presència de l’alcalde d’Olesa, Jordi Parent, els regidors de l’equip de govern Marc Serradó, Jordi Martínez i Raül Asensio; així com l’ex alcalde d’Olesa, Miquel Riera i l’ex alcaldessa, Pilar Puimedon, i regidors del consistori olesà, com Samuel Rodríguez, i Fernando Vicente, que també ha participat com a conseller comarcal. També hi han assistit alcaldes, alcaldesses i autoritats dels municipis de la zona com d’Abrera, Esparreguera, Martorell, Terrassa, Sabadell i Viladecavalls.

L'obertura al trànsit d'aquest tram era una fita històrica llargament reivindicada pels diferents governs municipals d’Olesa. Només quedava pendent de fer aquest tram de 6,2 quilòmetres (dels quals 1,3 són en un túnel) que es va començar a fer fa 17 anys. Aquest tram dona continuïtat als que es van posar en funcionament al 2010 entre Viladecavalls i Terrassa, i a l’altra extrem, entre Abrera i Olesa. 

En l’acte inaugural totes les persones assistents han fet un recorregut en autocar pel nou tram que avui es posa en servei i, posteriorment, el Ministre ha fet la descoberta d’una fita simbòlica al punt quilomètric 2,2 (ubicat una mica abans de l’entrada al túnel a la banda d’Olesa).

En el seu parlament inaugural, el Ministre Óscar Puente, ha volgut destacar “la importància de l’obertura d’aquest tram de 6 quilòmetres que ha representat una inversió de 300 milions d’euros i per on s’estimen que cada dia passaran més de 43 mil vehicles (el 20% dels quals seran camions)”.

Audio file

Durant la visita a la zona, el Ministre també ha aprofitat per destacar els projectes que el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible executarà a Catalunya “com la millora de la connexió de la B-40 amb l’AP-7, amb la C-55, o amb l’A-2, que avanço, en breu es licitaran les obres”.

Audio file

En aquesta línia també ha avançat que el Ministeri ja ha tancat amb la Generalitat l’acord per a donar continuïtat a la B-40 entre Terrassa i Sabadell. “Ara s’iniciarà la tramitació del conveni, on s’estableix que l’Estat aporta 200 milions d’euros i la Generalitat de Catalunya el cost dels diferents estudis i projectes”.

Audio file

L’alcalde d’Olesa, Jordi Parent, s’ha mostrat satisfet “d’inaugurar per fi, després de tants anys, aquest tram de la B-40 que unirà el Baix Llobregat amb les dues comarques del Vallès. Per una banda és motiu d’alegria la millora de la mobilitat que representa per als veïns i per a l’impuls que representarà per a les empreses dels nostres polígons que tindran una bona connexió amb el Vallès, cap a Barcelona, Tarragona i a Lleida”. 

Per a Parent, “l'obertura al trànsit d'aquest tram ha d’anar acompanyada d’una millora de les connexions de la nova autovia amb la carretera C-55 i també els polígons industrials”. 

La posada en marxa d’aquest tram pot provocar que Olesa tingui problemes de mobilitat si els vehicles opten per agafar la carretera BV-1201 (carretera de les Carpes) i entrar al nucli urbà d’Olesa per enllaçar amb la C-55. “Ens preocupa que tot just està licitat el projecte constructiu i ens anirem a 3 o quatre anys fins que no veiem la connexió feta, amb l’augment de trànsit rodat durant aquest temps pel centre d’Olesa” ha manifestat l’alcalde.

Audio file

Amb la finalització d’aquest tram intermedi de 6,2 quilòmetres entre Olesa i Viladecavalls de la B-40, (coneguda també com a Quart Cinturó o Ronda Nord) es connecta el  Baix Llobregat i el Vallès Occidental, i se suma als trams Abrera-Olesa (2 km), en un extrem, i Viladecavalls-Terrassa (5 km), en l'altre, que estan en funcionament des del 2010. 

Un cop acabat l’acte inaugural, ja han començat a circular els vehicles en aquest nou tram d’Olesa-Viladecavalls.