06/11/23

La Generalitat farà una auditoria al servei de Monbus per les queixes pel mal funcionament

L’Ajuntament d’Olesa ha tingut una nova reunió amb el departament de Mobilitat i Transports de la Generalitat de Catalunya per resoldre totes les incidències de la línia de bus Olesa-Barcelona.

Image
Reunió Ajuntament amb Generalitat per les queixes del servei de Monbus

L’alcalde d’Olesa, Jordi Parent, i el regidor de Mobilitat, Jordi Martínez, s’han reunit amb el director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Oriol Martori; el subdirector, Benjamin Cubillo; i el secretari, Marc Sanglas, i per exposar-li totes les incidències en el servei de bus que l’empresa Monbus presta en les línies d’Olesa a Barcelona.

El servei de Monbus de les línies Olesa-Barcelona, Olesa-Manresa han anat acumulant els últims anys moltes queixes dels usuaris pel mal funcionament. Les principals, continuen sent per l’incompliment dels horaris, les dificultats de comunicació amb l’empresa a l’hora de fer consultes o presentar reclamacions i sobretot l’oferta insuficient de places respecte a l’actual demanda, com concreta el regidor de Mobilitat de l’Ajuntament d’Olesa, Jordi Martínez.

Audio file

Les queixes son les mateixes que es venen donant des de fa temps i que l’Ajuntament ja ha comunicat en reiterades ocasions tant a l’empresa com a la Generalitat de Catalunya, qui és la concessionària del servei. Per millorar aquesta situació, des de a Generalitat els ha informat que en breu començarà una auditoria per a avaluar les mancances actuals del servei. 

L’alcalde d’Olesa, Jordi Parent, ha dit que “aquesta no és una resposta satisfactòria perquè no permet resoldre de manera immediata els problemes dels usuaris. A més el contracte actual és molt vell i no contempla ni penalitzacions ni rescissió de contracte quan el servei que es presta no és l’adequat”.

Audio file

Aquesta concessió de la línia Manresa-Barcelona acaba el 2024 i des del consistori es demana que a la nova licitació del servei es prioritzi l’excel·lència, la puntualitat, i la informació i atenció als usuaris, i una major freqüència, entre d’altres, per sobre del preu” ha manifestat el regidor de Mobilitat, Jordi Martínez, qui ha recordat que al 2017-2018 la Generalitat ja va fer una auditoria a Monbus “per les mancances que tenia el servei i aquestes continuen sent les mateixes”. 

Audio file

L’alcalde també ha recordat a la reunió amb els responsables de Territori i Mobilitat de la Generalitat “el desequilibri territorial dels serveis sobretot pel que fa al transport públic que tenim a municipis com Olesa” ha explicat.

Audio file

Per exposar la situació actual del servei de Monbus, el departament de Mobilitat i Transports de la Generalitat s’ha compromès a tenir properament una reunió informativa amb les persones usuàries i conèixer de primera mà les seves queixes.