Exitós resultat del " Projrvtr Teu"

Les felicitacions i els ànims pels nois i noies que han protagonitzat el "projecte TEU" es van repetir ahir a l'acte de tancament del curs d'aquesta experiència. Durant gran part del curs escolar cinc nois i noies de segon cicle d'ESO dels instituts Creu de Saba i Daniel Blanxart han passat unes hores de la seva jornada lectiva fent tasques específiques a diferents serveis municipals, l'anomenat Projecte TEU.
Es tracta d'una col·laboració entre l'Ajuntament d'Olesa, el departament d'Educació de la Generalitat i els dos IES del municipi que ara es tanca amb una valoració força positiva per part dels implicats. Precisament la regidora d'Educació, Magda Graells, va destacar que els nois i noies van fer tan bona propaganda del projecte que altres companys que de l'Aula Oberta de l'IES Daniel Blanxart van interessar-se per afegir-se i, de fet, dos d'aquests van poder fer-ho durant les darreres setmanes del curs.
El Projecte TEU va començar perseguint donar una resposta formativa adequada a un grup d'alumnes que requeria un estímul per millorar la seva autoestima i incitar l'interès per continuar amb la seva educació. Els nois i noies, doncs, han après fora del centre escolar: a la biblioteca, a Olesa Ràdio, l'arxiu municipal, al departament d'esports i serveis socials de l'Ajuntament d'Olesa.

El grup d'alumnes que han participat d'aquesta experiència pertanyen tant a l'IES Daniel Blanxart com al Creu de Saba. Precisament el director del Daniel Blanxart, Rafa Rodríguez, va destacar la col·laboració entre els dos centres confiant en la seva continuïtat.
Refermant les paraules del seu col·lega, el director de l'IES Creu de Saba, Jaume Benet, va voler fer incís en la confiança de tots els implicats al Projecte TEU. També la de les famílies dels alumnes, perquè van confiar en què els seus fills podien treure profit de l'experiència, tal com, comentava Benet, ha demostrat que ho han fet.
També es felicitava ahir, a l'acte de cloenda del curs i del Projecte TEU 2008-2009, la inspectora de zona del Departament d'Educació de la Generalitat, Assumpta Bargalló. Considerava que és més habitual parlar de fracàs escolar però amb els comentaris que deien els tutors, els alumnes i les famílies Bargalló comentava que a l'acte d'ahir es podia parlar d'èxit escolar.
Bargalló va voler explicar que a vegades la formació es pot dur a terme fora d'una àula i que, precisament els nois i noies del Projecte TEU, a les hores que han passat als serveis municipals, han estat fent expressió oral, informàtica, història, esport o geografia.

L'alcalde d'Olesa, Jaume Monné, confirmava el que ja es podia suposar després del resultat d'aquesta primera experiència: que el Projecte TEU es tornarà a repetir el curs vinent i els instituts públics, l'Ajuntament i el Departament d'Educació tornaran a col·laborar.
Experiències com el Projecte TEU ja s'han dut a terme a altres centres educatius de municipis catalans també amb força èxit. Un èxit que també s'ha pogut certificar a Olesa.

(Font: Olesa Ràdio – 90.1FM) - Apunta't al podcast de la ràdio: www.olesaradio.tk  
Prohibida la reproducció total o parcial d'aquesta informació sense citar la font.

Últimes notícies

Image
Foto_misteri_16042025

Una de les 11 imatges que formen els Misteris d'Olesa

Image
Foto_juntalocalseguretat_150425

Reunió de la Junta Local de Seguretat celebrada al mes d'abril de 2025

Image
Foto_obrescebriamontserrat_140425

Treballs de pintura viària al carrer de Cebrià Montserrat

Image
Foto_obresescolasantbernat_110425

Zona en obres de l'antiga escola Sant Bernat

Image
Cartell_Primaveraimemòria_100425

Cartell del cicle "Primavera i Memòria" 2025

Image
Foto_guanyadorconcurs

Guanyador del Concurs de Cartells de Festa Major 2024