Empresariat i ajuntaments reclamen al Govern central que acabi el tram Viladecavalls-Olesa de l’autovia B-40
L'Ajuntament d'Olesa ha participat en la concentració feta avui a la rotonda provisional que connecta la B-40 i la B120 a Viladecavalls.
L’alcalde d’Olesa, Miquel Riera, i el regidor de Promoció Econòmica, Didac Solà, han participat aquest dimarts al matí en una concentració per reclamar la finalització de les obres del tram Viladecavalls-Olesa de l’autovia B-40, en la qual hi han participat representants del teixit empresarial i alcaldes del Vallès Occidental i el Baix Llobregat. Aquest tram de 6,2 quilòmetres d’autovia suma més de 15 anys d’obres.
Prop d’un centenar de persones s’han concentrat a la rotonda provisional que connecta la B-40 i la B120 a Viladecavalls i han desplegat una pancarta amb el lema “Prou incompliments. Necessitem connectar Terrassa amb Abrera (B40) ja!”, per reclamar al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana que compleixi amb el darrer termini de finalització de les obres marcat pel 2023.
A la concentració dels empresaris s’han sumat la patronal Cecot, el Consell Intersectorial d’empresaris, els gremis empresarials i nombroses entitats. Hi han assistit, a banda de l’alcalde d’Olesa, els alcaldes de Terrassa, Jordi Ballart; el de Matadepera, Nil López; i l’alcaldessa de Viladecavalls, Cesca Berenguer. Del consistori olesà també hi ha assistit el regidor de Ciutadans José Maria Paniello.
Tots han recordat la importància que la B-40 té pel territori, per la comunicació del Vallès amb el Baix Llobregat i per l’accés a infraestructures com el port i l’aeroport. Ninna Torres, presidenta del Cercle Cecot de Joves Empresaris, ha estat l’encarregada de llegir el manifest del col·lectiu. Torres ha recordat el calendari d’incompliments i ajornaments de la B-40, una infraestructura clau per unir tres comarques -el Vallès Oriental, l’Occidental i el Baix Llobregat- “que concentren el 30 % del PIB i el 28,1 % de la població. Un territori que tot i el seu potencial econòmic arrossa greus dèficits en infraestructures”.
El manifest també ha incidit en els “beneficis” que tindrà pel territori el tram Terrassa-Abrera de la B-40. Entre ells, segons un estudi elaborat per l’Institut Cerdà el 2015, hi hauria l’estalvi econòmic en l’activitat logística, l’ampliació del radi d’activitat econòmica de les empreses, la facilitació de la mobilitat dels treballadors i treballadores o la reducció de la congestió de la xarxa viària. El mateix estudi apunta que també suposaria una important reducció de la sinistralitat i que tindria un impacte macroeconòmic a Catalunya de 252 milions d’euros.
Al text s’han denunciat els nombrosos incompliments en els terminis de finalització de l’obra fixats pel Ministeri de Transports en els darrers 13 anys. Es per això que han reclamat que l’últim, fixat pel 2023, es compleixi “sense excuses”.
L’alcalde d’Olesa, Miquel Riera, i el regidor de Promoció Econòmica, han coincidit a destacar la importància que té la B-40 per al desenvolupament industrial i social d’Olesa.
Per a l’alcalde, la B-40 és una infraestructura “vital pel territori i per aquesta raó ens sumarem a totes les protestes que s’organitzin per reclamar que el Ministeri acabi les obres”. Fins ara, ha lamentat Riera, “cap de les protestes ha donat resultat, però esperem que aquest cop se’ns escolti”. L’alcalde d’Olesa ha insistit que “la unió del Vallès i el Baix Llobregat és molt important, tant pel que fa a l’activitat industrial com a l’activitat social. Portem molts anys treballant en donar seguretat jurídica als polígons industrials, som un territori atractiu per a la instal·lació d’empreses, i Olesa té una situació molt bona en l’àmbit logístic. Estarem ben posicionats quan s’obri la B-40 i també es reforçaran els vincles històrics amb Terrassa”.
Per la seva banda, el regidor de Promoció Econòmica, Didac Solà, hi ha afegit que “és molt important que hi hagi un trànsit fluït entre el Vallès i el Baix Llobregat per fer Olesa encara més atractiva en l’àmbit industrial, i per a això és cabdal la B-40”.