L’Ajuntament d’Olesa es reuneix amb els serveis sanitaris territorials per seguir reclamant millores dels serveis que es presten a la ciutadania

L’Ajuntament d’Olesa s’ha reunit aquest dijous amb CatSalut, Mútua de Terrassa, el CAP Olesa i l’Agència de Salut Pública de la Generalitat per fer un seguiment dels serveis sanitaris que es presten a la ciutadania d'Olesa i exigir-ne les millores necessàries.

Image
El regidor de Salut Pública, Marc Serradó, sobre la reunió amb els serveis territorials de salut de setembre de 2024

Un moment de la reunió de l'Ajuntament amb els responsables sanitaris del territori

El consistori olesà fa aquestes reunions de seguiment amb els serveis sanitaris territorials de manera periòdica. Una de les principals demandes que ha manifestat en aquesta trobada és que tenir un equip mèdic extern específic per fer atenció domiciliària els caps de setmana al municipi. Al CAP dissabte i diumenge només hi ha un equip format per un metge, una infermera i un administratiu per atendre tant al centre mèdic com als domicilis. “És inacceptable que el cap de setmana tinguem només un professional mèdic per a tot el municipi, perquè si ha de fer un domilici el CAP queda sense metge. Reclamem que els equips d’atenció domiciliària que actualment estan al CUAP de Sant Andreu de la Barca també facin l’atenció a domicili a Olesa el caps de setmana, com ja ho fan a d’altres municipis del voltant” ha demanat el regidor de Salut Pública, Marc Serradó.

Audio file

Una de les demandes més reiterades a les diferents reunions de seguiment és reduir les llistes d’espera per demanar visita amb especialistes a l’Hospital Sant Joan de Deu de Martorell. En aquesta trobada s’ha informat que per agilitzar aquestes llistes s’està treballant amb protocols per especialitats coordinats entre l’Hospital de Martorell i els centres mèdics de primària. 

A la reunió de serveis de salut també s’ha tornat a demanar un CUAP (un centre d’urgència d’atenció primària) a la part del Baix Llobregat nord, ja que el de Sant Andreu de la Barca té pocs professionals i no pot abastir tot el territori; i s’ha  abordat la cobertura de professionals al CAP.  “Després de la pandèmia la situació era molt precària. Ara pràcticament estan cobertes totes les places, només falten dues places de metge per cobrir, i la resta de serveis, amb alguna excepció, estan coberts. Des de l’Ajuntament però continuem demanant més professionals” ha explicat el regidor de Salut Pública.

Audio file

Per a fer un millor seguiment dels serveis sanitaris que es presten al municipi, l’Ajuntament demana a la ciutadania que n’informi de les incidències que tingui amb el CAP. “A banda de presentar la corresponent queixa a la bústia habilitada al CAP, que també la faci arribar  al departament de Salut a través del correu electrònic o per instància. Així en tindrem coneixement i les podrem traslladar en aquestes reunions” ha demanat el regidor.

Audio file

En aquesta línia s’ha comentat també la necessitat de que el CAP millori la seva comunicació amb la ciutadania per donar a conèixer els serveis que es presta, horaris d’atenció, o serveis que encara es desconeixen com el CAS (Centre d’Atenció i Seguiment de Drogodependències), Salut Comunitària o l’ASSIR (Atenció a la Salut Sexual i Reproductiva).

Finalment, l’Ajuntament també ha recordat a la responsable de CatSalut que vol disposar del conveni establert entre Mútua de Terrassa i el CatSalut per la gestió del CAP Olesa. “Aquest conveni fa anys que s’havia de renovar. Nosaltres sempre hem manifestat que preferim una gestió pública del CAP i, tot que no és competència municipal, ens preocupa i volem fer-ne un seguiment, i per això hem demanat a CatSalut que ens el faciliti per comprovar que s’està implementant correctament” ha remarcat Serradó.