L'Objecte del mes: els grillats

Image
Cartell de l'Objecte del Mes d'abril de setmana santa

L'objecte del mes d'abril al Centre Cultural Cal Puigjaner fa referència a la Setmana Santa i la tradició dels grillats. Podreu descobrir-lo del 4 d'abril al 2 de maig.

Presentació de llibre: La Colònia Güell des de dins

Image
Cartell de la tertúlia de cecs.cat sobre la colònia güell pel febrer de 2025

Aquest llibre és una història social de la Colònia Güell des dels orígens del Vapor Vell de Sants, fins al tancament de la fàbrica el 1973. Fa referències a l'arquitectura i a l'arqueologia industrial, però és principalment la història i el context de les persones que, com l'autor mateix, han format part d'aquesta colònia i l'estimen.

Presentació de la revista Descobrir

Image
Cartell de la presentació del número de febrer de la revista Descobrir al Centre Cultural Cal Puigjaner

El número de febrer de la revista "Descobrir" porta un dossier especial de Montserrat. El fotògraf d'aquest especial és l'olesà Jaume Morera. Vine a descobrir aquest fantàstic reportatge de la mà dels seus autors.

L'Objecte del mes: Sant Antoni

Image
Cartell de l'Objecte del Mes de febrer de 2025 al Centre Cultural Cal Puigjaner

L'objecte del mes de febrer al Centre Cultural Cal Puigjaner fa referència a Santa Antoni i els Tres Tombs a Olesa. Podreu descobrir-lo del 7 de febrer al 6 de març.

Com sempre, per inaugurar aquesta petita exposició, tindrem una conferència. Jacinta Folch. filla del darrer cisteller olesà, ens parlarà sobre aquest ofici tan relacionat amb el de traginer.

Sortida: Marxa a Montserrat

Image
Cartell de la Marxa a per al monestir de Montserrat pel dia Internacional de les Muntanyes 2024

Amb motiu del Dia Internacional de les Muntanyes, el Departament d'Espai Públic organitza la 8a Marxa a peu al Monestir de Montserrat. Una activitat de manera grupal no competitiva.

Objecte del mes: Tots Sants

Image
Cartell de l'Objecte del mes de novembre 2024

L'objecte del mes de novembre al Centre Cultural Cal Puigjaner fa referència a Tots Sants i la tracidió de la mort a Olesa. Podreu descobrir-lo del 8 de novembre al 8 de desembre.

Dia Internacional del Turisme: Excursió

Image
Cartell Dia del Turisme 2024

Per commemorar el Dia Internacional del Turisme,  es durà a terme una sortida per descobrir el patrimoni geològic de la nostra vila. Durant la ruta, descobrirem tres punts d'interès geoturístics de la nostra vila.

El punt de trobada de l'excursió serà la cruïlla d'accés a l'Estació del Nord (a la BV-1211). Cal portar aigua, esmorzar i roba i calçat adequat.

Subscriu-te a Patrimoni

Últimes notícies

Image
Foto_misteri_16042025

Una de les 11 imatges que formen els Misteris d'Olesa

Image
Foto_juntalocalseguretat_150425

Reunió de la Junta Local de Seguretat celebrada al mes d'abril de 2025

Image
Foto_obrescebriamontserrat_140425

Treballs de pintura viària al carrer de Cebrià Montserrat

Image
Foto_obresescolasantbernat_110425

Zona en obres de l'antiga escola Sant Bernat

Image
Cartell_Primaveraimemòria_100425

Cartell del cicle "Primavera i Memòria" 2025

Image
Foto_guanyadorconcurs

Guanyador del Concurs de Cartells de Festa Major 2024