Roben una seixantena d'ordinadors a l'Institut Daniel Blanxart i fan diverses destrosses

Aquesta passada matinada, la de diumenge a dilluns, han entrat a robar a l’Institut Daniel Blanxart d’Olesa i s’han endut una seixantena d’ordinadors i han fet destrosses a mobiliari, portes, a les aules i despatxos. Arran del robatori el centre s’ha quedat sense llum perquè han tret els fusibles de l'exterior de l'Institut, i sense calefacció, ni internet i ha hagut de susprendre les classes. Aquesta tarda es tornen a reprendre.

Image
Vista interior del pati de l'Institut Daniel Blanxart

Els lladres han obert la majoria de despatxos del professorat i han entrat a 17 aules fent moltes destrosses de mobiliari i rebentant portes i s'han endut una seixantena d'ordinadors portàtils.

Els fets han succeït la matinada de diumenge a dilluns, i aquest matí, en obrir el centre, han vist que no hi havia llum, que no s'obria la porta del pàrking i que tot estava remenat, que hi havia forces destrosses i han trucat immediatament als Mossos d’Esquadra. El director del centre, Xavier Favà, ha explicat que "han fet saltar els fusibles per inutilitzar l'alarma i quan ha arribar la conserge, que és la primera en obrir el centre, ha vist que no hi havia llum, que havien rebentat les portes i que havien entrar a robar i immediatament ha avisat al professorat i al Mossos d'Esquadra".

Al llarg de tot el matí la policia científica de Mossos d’Esquadra ha estat fent les corresponents investigacions i s’ha demanat als alumnes que sortissin de les zones afectades per no tocar res, motiu per qual s’ha decidit agrupar-los al pati, on han estat gairebé una hora, des de 8h a les  8.45h. El responsable del centre, però, ha explicat que no podien allargar més l’espera dels alumnes al pati degut a les baixes temperatures, "no teniem llum, ni internet, ni calefacció. L'alumnat ha estat passant molt de fred al pati i  no podíem allargar aquesta situació més estona. Tampoc no podíem agrupar l'alumnat de forma indiscriminada als espais no afectats pel robatori, perquè estem en un moment àlgid de contagis de Covid-19. Per aquest motiu, hem decidit enviar tot l’alumnat a casa" ha explicat el director.

Per aquest motiu, aquest matí s’ha decidit suspendre les classes fins que es restablissin els subministraments i acabés la investigació de la policia científica, es fes tot l’inventari de material i es netegés el centre. A quarts d’1 del migdia ja han recuperat el subministrament elèctric i la calefacció i aquesta tarda a les 15h es reprenen les classes.

Últimes notícies

Image
Fotografia d'un dels instants del ple ordinari del mes d'abril de 2025

Fotografia d'un dels instants del ple ordinari del mes d'abril de 2025.

Image
Foto_jornadaPIT_25042025

Participants a la Jornada de Promoció Turística d'Olesa

Image
Foto_clauspany_230425

L'Ajuntament d'Olesa inicia el procés d'elaboració del primer Pla Local d'Habitatge

Image
Foto_misteri_16042025

Una de les 11 imatges que formen els Misteris d'Olesa