Roben una seixantena d'ordinadors a l'Institut Daniel Blanxart i fan diverses destrosses

Aquesta passada matinada, la de diumenge a dilluns, han entrat a robar a l’Institut Daniel Blanxart d’Olesa i s’han endut una seixantena d’ordinadors i han fet destrosses a mobiliari, portes, a les aules i despatxos. Arran del robatori el centre s’ha quedat sense llum perquè han tret els fusibles de l'exterior de l'Institut, i sense calefacció, ni internet i ha hagut de susprendre les classes. Aquesta tarda es tornen a reprendre.

Image
Vista interior del pati de l'Institut Daniel Blanxart

Els lladres han obert la majoria de despatxos del professorat i han entrat a 17 aules fent moltes destrosses de mobiliari i rebentant portes i s'han endut una seixantena d'ordinadors portàtils.

Els fets han succeït la matinada de diumenge a dilluns, i aquest matí, en obrir el centre, han vist que no hi havia llum, que no s'obria la porta del pàrking i que tot estava remenat, que hi havia forces destrosses i han trucat immediatament als Mossos d’Esquadra. El director del centre, Xavier Favà, ha explicat que "han fet saltar els fusibles per inutilitzar l'alarma i quan ha arribar la conserge, que és la primera en obrir el centre, ha vist que no hi havia llum, que havien rebentat les portes i que havien entrar a robar i immediatament ha avisat al professorat i al Mossos d'Esquadra".

Al llarg de tot el matí la policia científica de Mossos d’Esquadra ha estat fent les corresponents investigacions i s’ha demanat als alumnes que sortissin de les zones afectades per no tocar res, motiu per qual s’ha decidit agrupar-los al pati, on han estat gairebé una hora, des de 8h a les  8.45h. El responsable del centre, però, ha explicat que no podien allargar més l’espera dels alumnes al pati degut a les baixes temperatures, "no teniem llum, ni internet, ni calefacció. L'alumnat ha estat passant molt de fred al pati i  no podíem allargar aquesta situació més estona. Tampoc no podíem agrupar l'alumnat de forma indiscriminada als espais no afectats pel robatori, perquè estem en un moment àlgid de contagis de Covid-19. Per aquest motiu, hem decidit enviar tot l’alumnat a casa" ha explicat el director.

Per aquest motiu, aquest matí s’ha decidit suspendre les classes fins que es restablissin els subministraments i acabés la investigació de la policia científica, es fes tot l’inventari de material i es netegés el centre. A quarts d’1 del migdia ja han recuperat el subministrament elèctric i la calefacció i aquesta tarda a les 15h es reprenen les classes.

Últimes notícies

Image
Cartell_plantadapopular_200225

Cartell de la 3a Plantada Popular a l'Areny del Moli

Image
Foto_lgtbifobiaesport_190225

El Club Futbol Sala Olesa, l'Ajuntament i l'associació Estima't lliure es van adherir al manifest institucional del dia contra la LGTBIfòbia a l'esport

Image
Foto_comissiocultura_300125

Participants a la Comissió de Cultura de gener de 2025

Image
Foto de grup "Memorial Abrera 19F - Olesa 21F" al Cementiri Vell d'Abrera.

Foto de grup amb les famílies de les persones homenatjades, autoritats i investigadors.

Image
Fotografia de la bossa promocional de la campanya "Olesa és antiracista"

Fotografia de la bossa promocional de la campanya "Olesa és antiracista"