Promoció Econòmica posa en marxa Impulsa Olesa, una plataforma digital per impulsar el comerç local i fidelitzar la clientela

Impulsa Olesa estarà disponible a mitjans d’aquest mes de novembre per a la ciutadania, que es podrà beneficiar de descomptes i promocions als comerços locals a través d’una aplicació per a mòbil i tauleta (disponible per a Android i iOS) i d’una targeta moneder.

Image
Promoció Econòmica posa en marxa Impulsa Olesa, una plataforma digital per impulsar el comerç local i fidelitzar la clientela

El departament de Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’Olesa, amb la col·laboració de l'Associació de Botiguers i Comerciants Olesa Comerç i del Mercat Municipal, ha posat a l’abast de tots els establiments locals la plataforma Impulsa Olesa, que té per objectiu posar en valor el comerç local, millorar la seva competitivitat i fidelitzar els seus clients. Impulsa Olesa estarà disponible a mitjans d’aquest mes de novembre per a la ciutadania, que es podrà beneficiar de descomptes i promocions als comerços locals a través d’una aplicació per a mòbil i tauleta (disponible per a Android i iOS) i d’una targeta moneder.

 

L’aplicació Impulsa Olesa oferirà tota la informació que publiquin els establiments locals adherits a la campanya, permetrà accedir a descomptes i conèixer totes les promocions vigents. També es podrà consultar informació referent a les entitats locals, alhora que inclourà un apartat de notícies de premsa local i l’agenda d’activitats del municipi. 

 

L'adhesió dels establiments a la plataforma és totalment gratuïta, ja que la iniciativa forma part del projecte impulsat pel departament de Promoció Econòmica per a l’enfortiment digital del comerç local. En aquest cas, Impulsa Olesa s’ha plantejat com una eina específica de fidelització i comunicació que donarà visibilitat als establiments que s’hi adhereixin. Yolanda Muñoz, cap del Servei de Promoció Econòmica, ha destacat que Impulsa Olesa “ajudarà els comerços a augmentar les vendes i el benefici del comerç local, premiant els clients amb euros de descompte que es poden utilitzar per pagar les seves compres futures”. L’aplicació també permet fer publicitat de les promocions que faci cada establiment (ofertes, sortejos).

 

La clientela tindrà dues maneres de registrar-se i gaudir dels avantatges de la plataforma: a través de l’aplicació Impulsa Olesa i mitjançant una targeta moneder, que estarà disponible als comerços adherits. “D’aquesta manera es podrà arribar a un públic ampli i divers”, ha remarcat Yolanda Muñoz. A l’aplicació Impulsa Olesa hi haurà la informació de tots els establiments que s’hi adhereixin. Cada comerç tindrà accés a una intranet on podrà gestionar el seu compte d’usuari i publicar informació com descomptes, promocions, informació de contacte i enllaços a les pròpies xarxes socials o pàgina web. A través d’un mapa, també es podrà veure la seva localització.

 

Els establiments locals es poden adherir a la plataforma ‘Impulsa Olesa’ a través de dues modalitats: amb moneder o sense. En la modalitat ‘Moneda Establiment’, el comerç podrà aplicar un percentatge de descompte que s’acumularà al compte de l’usuari per a futures compres a la mateixa botiga. En la modalitat sense moneder, els establiments no podran aplicar descomptes, però poden publicar promocions, amb l’obligació d’un mínim de quatre anuals. Yolanda Muñoz ha explicat que la modalitat "Moneda Establiment" és com generar una targeta de fidelització sense necessitat d’inversió, ja que la gestió és a través de l’aplicació. Més endavant, hi haurà la “Moneda Vila”, que permetrà generar descomptes que es podran utilitzar en qualsevol dels establiments olesans adherits a la plataforma. Quan l’associació de Botiguers i Comerciants faci, per exemple, algun concurs, els premis es carregaran en aquesta “Moneda Vila”.

 

Yolanda Muñoz ha avançat que la idea és que, quan Impulsa Olesa ja porti uns mesos en funcionament, i amb l’objectiu de poder demandar serveis a domicili, està previst que la plataforma habiliti l’opció del Market Place per poder fer compres directes a través de l’aplicació.

 

El departament de Promoció Econòmica, conjuntament amb l’Associació de Botiguers i Comerciants i la junta del Mercat Municipal, han fet una intensa campanya de promoció de l’aplicació entre els comerços locals. L’Ajuntament posa a disposició de botigues i restaurants que s’hi vulguin adherir una formadora que els ensenya el funcionament de la intranet de l’eina digital per ajudar-los a penjar tota la seva informació.

 

Des de l’Associació de Botiguers i Comerciants Olesa Comerç i el Mercat Municipal es fa una valoració molt positiva d’aquesta iniciativa. El president d’Olesa Comerç, Toni Romero, ha assegurat que l’entitat precisament buscava una eina de fidelització de clients per potenciar el comerç local. I ha qualificat Impulsa Olesa com “un altaveu, un lloc de promoció per als establiments on també podrem informar sobre fires i esdeveniments que organitzem”. En aquest sentit, per al president d’Olesa Comerç no es tracta d’una eina que es limiti a oferir descomptes, sinó que és “un complet canal de comunicació on els establiments han de ser-hi presents”. Els descomptes, segons el president d’Olesa Comerç, seran el major al·licient per a la ciutadania, que podran aprofitar les promocions “i veuran que comprant al municipi acabaran tenint recompensa, alhora que estaran ajudant el comerç local”. Toni Romero també ha agraït el suport econòmic de l’Ajuntament d’Olesa, que ha assumit el cost de la plataforma per tal que sigui totalment gratuïta per als comerços “en un moment de dificultats econòmiques”.

 

Per la seva banda, la presidenta de l'Associació de Paradistes del Mercat municipal, Neus Valldeperas, també ha donat la benvinguda a l’aplicació Impulsa Olesa, ja que “tot el que sigui fidelitzar la clientela i poder augmentar les compres al poble és positiu”.

 

Tots els establiments que estiguin interessats en formar-hi part poden posar-se en contacte amb el departament de Promoció Econòmica  Promoció Econòmica o enviant un correu electrònic a impulsaolesa@gmail.comp