Tercera Plantada Popular a l’Areny del Molí per recuperar el bosc de ribera a Olesa

El Departament de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Olesa i el grup Capreolus organitzen aquesta activitat participativa per eliminar la canya de la llera del riu Llobregat al seu pas pel municipi. 

Image
Cartell_plantadapopular_200225

Cartell de la 3a Plantada Popular a l'Areny del Moli

El diumenge 23 de febrer torna una nova edició de la Plantada Popular a l’Areny del Molí. L’activitat busca recuperar zones degradades per la colonització de la canya, una espècie invasora, i restaurar les espècies autòctones del bosc de ribera. 

La plantada està organitzada pel grup Capreolus (el Grup de Recerca i Natura d’Olesa del Centre Muntanyenc i de Recerques Olesà), i l’Ajuntament d'Olesa, en col·laboració amb l’Associació Naturalista d’Abrera (ANDA), l'ADF d'Olesa de Montserrat i l'empresa Lasenor. 

Joan Soler, membre de Capreolus, ha explicat que “des de la creació del grup Capreolus ens vam plantejar dur a terme accions de restauració i reparació de l’espai natural a l’entorn del riu Llobregat al seu pas per Olesa amb accions de retirada de les espècies invasores, com la canya, i de restauració del bosc de ribera, amb la plantació d’espècies autòctones com pollancres, àlbers, salzes blancs, freixes de fulla petita o tamarius”. 

Audio file

Prèviament a aquesta plantada de diumenge, el Departament de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Olesa ha retirat la canya i adequat el sòl per a la plantació. En total es plantaran una seixantena d’arbres propis del bosc de ribera per formar una coberta arbòria que eviti que la canya torni a créixer. Joan Soler ha concretat que “actuarem a la zona de la resclosa de l’Areny del Molí, i és previst plantar 20 pollancres, 20 tamarius i 20 freixes per anar guanyant superfície que ha estat colonitzada per la canya”. 

Audio file

La importància de mantenir el bosc de ribera és cabdal. Enfront de grans temporals, aquesta vegetació representa un estabilitzador dels marges i esmorteeix l’efecte de les riuades (retenció de sediments o retard de les crescudes, entre d’altres). També actua com a filtre de contaminants de l’aigua i és refugi per a moltes espècies. “La canya canvia el paisatge, és altament inflamable i, en cas de riuades, obstrueix les lleres fluvials generant inundacions”, ha remarcat Soler.

Audio file

La plantada de diumenge és oberta a tota la ciutadania. Per participar-hi no cal inscripció prèvia. El punt de trobada serà a les 10 h. al Parc de la Memòria i s’anirà pel Camí del Riu fins a la zona de la repoblació, a la resclosa de l’Areny del Molí. 

Últimes notícies

Image
Cartell_plantadapopular_200225

Cartell de la 3a Plantada Popular a l'Areny del Moli

Image
Foto_lgtbifobiaesport_190225

El Club Futbol Sala Olesa, l'Ajuntament i l'associació Estima't lliure es van adherir al manifest institucional del dia contra la LGTBIfòbia a l'esport

Image
Foto_comissiocultura_300125

Participants a la Comissió de Cultura de gener de 2025

Image
Foto de grup "Memorial Abrera 19F - Olesa 21F" al Cementiri Vell d'Abrera.

Foto de grup amb les famílies de les persones homenatjades, autoritats i investigadors.

Image
Fotografia de la bossa promocional de la campanya "Olesa és antiracista"

Fotografia de la bossa promocional de la campanya "Olesa és antiracista"