Adaptació de l’antic convent de les Germanes Paüles a habitatge social temporal

S’estan executant les obres d’adequació de l’antic convent de les Paüles per destinar-lo a famílies d'Olesa amb necessitat d'allotjament temporal.

Image
Façana de l'antic convent de les Paüles

L’Ajuntament d’Olesa està reformant l’antic convent de les Germanes Paüles (al carrer de Santa Oliva, 34) per tal de fer-lo habitatge social de manera temporal, complint així amb la voluntat de la congregació que ho va cedir.

A aquest espai se li vol donar un ús de primer acolliment a aquelles persones que han patit un incendi a casa seva, desnonament, o que per circumstàncies vàries d’emergència social han hagut de marxar de la seva residència habitual i es podran ubicar aquí fins que troben un allotjament definitiu. "D’aquesta manera no han de marxar a allotjaments com Hotels o Cases Rurals d’altres municipis i no es deslliguen a les famílies (infants) del seu entorn. Es tracta de donar un primer acolliment a aquelles famílies d’Olesa que han patit un desnonament, es troben en situació de risc perquè s’han quedat sense feina o estan vivint una situació precària i no tenen suport de xarxa familiar” ha destacat l’Alcalde d’Olesa, Miquel Riera.

El convent de les germanes Paüles és una propietat molt gran, i on ara es fan els treballs és a la part que dona al carrer de Santa Oliva, a l’espai que ocupen quatre casals. “Al darrera hi ha una petita capella, catalogada amb valor patrimonial, que més endavant, l’Ajuntament té la intenció que s’obri al públic per a que sigui visitable, i tocant a la Riera, hi ha una extensió molt gran de terreny, on, en un futur la intenció és crear habitatge social, com s’està fent al carrer de la Indústria, per donar així resposta a la necessitat d’habitatge social que hi ha al municipi” ha dit Riera.

Les obres de reforma han aprofitat l’estructura que tenia l’antic convent, amb zones comunes com menjador, cuina i rebost, situats a la planta baixa; i zones amb privacitat com les habitacions, a les plantes primera i segona. En total té capacitat per acollir 10 unitats familiars (un màxim de 25 persones).

Les Germanes de la Caritat de Sant Vicenç de Paül es van establir a Olesa l'any 1929, en aquesta casa que els va donar la família Puigjaner i que estava destinada a una de les seves filles, Ampar, monja d'aquesta ordre. Al llarg dels 90 anys que van estar al municipi van dedicar el seu treball a tasques socials com atenció domiciliària a malalts, cura de nens i nenes a la llar d'infants, ajuda amb menjar, roba i material als més necessitats, i atenció a la gent gran.D’aquesta manera es compleix amb la voluntat que va manifestar la congregació eclesiàstica, que va cedir l’immoble a l’Ajuntament amb el requisit que tingués un ús social. “L’edifici ha retornat al municipi després que un veí d’Olesa ho va cedir a la congregació. Quan les germanes va marxar, van cedir la propietat a l’Ajuntament amb la voluntat que l’edifici continués donat servei als veïns i veïnes del municipi en tema d’habitatge per aquells que ho necessiten“ ha dit l’Alcalde.

La previsió de les obres d’adequació d’aquest espai és que estiguin enllestides a finals d’aquests mes de desembre o a principis de gener. En paral·lel, des del Departament de Benestar Social s’està elaborant el protocol d’usos de l’espai.

Últimes notícies

Image
Foto_premisrecerca24_010425

Foto dels guanyadors del Premi Recerca Vila d'Olesa 2024

Image
Visita institucional del prersident Salvador Illa a l'Ajuntament d'Olesa

Visita institucional del prersident Salvador Illa a l'Ajuntament d'Olesa

Image
Foto_plemarc_27032025

Ple del 27 de març de 2025

Image
Foto_reuniósalut_270325

L'alcalde, Jordi Parent, i el regidor de Salut Pública, Marc Serradó, a la reunió amb la consellera de Salut de la Generalitat, Olga Pané.

Image
Foto_plamigració_250325

Una de les sessions participatives per elaborar el Pla de Migracions i Interculturalitat

Image
Foto_obrespiscinaestiu_240325

El vas de la piscina d'estiu s'ha buidat per a fer les reparacions que garanteixin l'estanqueïtat