15/12/21

Engeguen les obres a la C-55 al tram d’Olesa per millorar la seguretat viària

La Generalitat inicia a principis de gener les obres per a millorar la seguretat viària a la carretera C-55 entre Abrera i Olesa. Els treballs consistiran en fer un zebrejat a la part central de la via per a reforçar la separació entre els sentits de la circulació, reordenar accessos, millorar la senyalització i el ferm de la via, i construir una rotonda a l'accés Olesa-Sud.

Image
Reunió ajuntament amb Gerència d'Obres de carreteres e infraestructures, Director de l'obra i representants policia

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya iniciarà passat festes, a principis de gener, les obres per a millorar la seguretat viària a la carretera C-55 en el tram entre Abrera i Olesa. L'obra consistirà principalment en la implantació d'un zebrejat a la part central de la via per a reforçar la separació entre els sentits de la circulació. També es farà la reordenació d'accessos, eliminació de girs a l’esquerra i millores en el paviment. El tram on s’actuarà té una longitud de prop de 5 quilòmetres; des de la C-55 sobre l’avinguda de la Generalitat, al límit d'Abrera, i fins després de l’enllaç amb la C-1414, a Olesa.

L'alcalde d'Olesa, Miquel Riera, ha mantingut una reunió amb Eduardo Eraso, Gerència d'Obres de Carreteres e Infraestructures; Antonio Vico, director de l'obra; i representants de la Policia Local d'Olesa, per tractar al detall de les obres i possibles afectacions viàries.

La carretera C-55 registra un trànsit de més de 25.000 vehicles diaris i és una de les més perilloses. Per reforçar la seguretat viària i reduir el risc de xocs frontals en aquesta via, la Generalitat ha previst la implantació a la calçada d'un zebrejat central de 60 centímetres d'amplada, amb fites. Les obres també inclouen la reordenació d'accessos i la millora de diverses sortides i incorporacions. Es remodelarà l'entrada d'Olesa Sud, la primera venint de Barcelona, amb la substitució del encreuament que hi ha en forma de T, per una rotonda que millorarà la canalització del trànsit, amb un diàmetre exterior de 40 metres i amb tres ramals de connexió.

L’alcalde, Miquel Riera, ha explicat que "amb aquesta petita rotonda es facilitarà el canvi de sentit de vehicles i camions, i s'evitarà que, sobretot, els camions entrin al nucli urbà per fer el canvi de sentit o facis maniobres perilloses, com ha passat moltes vegades". 

Aquesta actuació també inclourà la creació d'un camí per a vianants aprofitant diversos camins existents per a creuar d'un costat a l'altre per sota la carretera, al costat dret del pont sobre el riu Llobregat.

Els treballs de millora de la c-55 estan pressupostats per un valor de 2,2 milions d’euros. "És previst que durin uns vuit mesos aproximadament, encara que només serà durant dos o tres, quan s’executi aquesta rotonda, que hi haurà més afectació al trànsit. En cap moment es tancarà l’entrada Olesa-Sud, però durant el temps que s’executin aquests treballs de construcció de la rotonda s’habilitaran vies alternatives" ha explicat Riera.

Els treballs també contemplen fer una nova capa de ferm a la via, millorarà els elements de drenatge i renovar els elements de senyalització vertical i horitzontal, així com les barreres de seguretat i abalisament.

Per complementar aquests treballs de la Generalitat, des de l’Ajuntament d’Olesa s’ha destinat una partida de 60 mil euros del pressupost del 2022 per millorar aquest accés d'Olesa-Sud.

Per a Riera, la millora definitiva és la que contempla el Pla Director Urbanístic "un nus d’accés molt més gran que donaria solució als accessos dels diferents polígons i també a la zona urbana. Aquesta és una obra molt més complexa que també resoldria l’enllaç amb la futura B-40 a través dels polígons de Vilapou i Càtex-Molí. Aquesta obra és una llarga reivindicació de l'Ajuntament, que esperem la Generalitat doni resposta".

Després d’aquesta intervenció quedarà pendent un segon tram a la c-55 al terme d'Olesa, que és el tram des de Can Vinyals fins a La Puda. Aquest tram encara no té dotació econòmica i és un dels punts negres d'aquesta via pel que fa a perillositat.