29/12/22

L’Ajuntament d’Olesa recull les queixes de les persones usuàries de la línia de bus Olesa-Barcelona

El regidor de Mobilitat de l’Ajuntament d’Olesa, Jordi Martínez, va presidir una sessió informativa i de recollida de queixes i suggeriments dels usuaris i usuàries del servei de bus prestat per la companyia Monbus.

Image
Sessió informativa al Saló de Plens de L'Ajuntament per recollir queixes i suggeriments dels usuaris i usuàries de la línia de bus Olesa-Barcelona

El saló de plens de l’Ajuntament d’Olesa va acollir aquest dimecres a la tarda una sessió informativa i de recollida de queixes i suggeriments dels usuaris i usuàries de la línia de bus Olesa-Barcelona. Una cinquantena de persones va assistir a l’acte per compartir les seves experiències i manifestar les nombroses deficiències del servei prestat per la companyia Monbus.

El regidor de Mobilitat de l’Ajuntament d’Olesa, Jordi Martínez, va presidir l’acte posant l’accent en els objectius de la sessió informativa: explicar l’origen del conflicte, recollir queixes i suggeriments de les persones usuàries i mostrar la implicació del consistori per solucionar l’actual situació de malestar envers el servei de bus interurbà.

Al llarg de la sessió, les queixes dels usuaris i usuàries es van centrar en les dificultats de comunicació amb Monbus a l’hora de fer consultes o presentar reclamacions; l’incompliment dels horaris; l’oferta insuficient de busos respecte a la demanda, i que molts dels busos no passen per la parada o deixen gent sense pujar al vehicle per manca de seients lliures.

El regidor de Mobilitat ha explicat que una de les causes de l’augment de les queixes dels usuaris i usuàries coincideix amb l’entrada en vigor de la reducció de les tarifes del transport públic el setembre passat: “ha augmentat el volum d’usuaris però no el nombre de busos”. Segons Martínez, la situació de malestar no és exclusivament responsabilitat de Monbus: “la partida pressupostària de la Generalitat s’hauria d’haver incrementat en previsió a un augment de la demanda” i ha afegit que, amb més recursos, la companyia podria millorar un servei que “ara mateix no s’està prestant i és inadmissible”.

D’altra banda, el regidor de Mobilitat ha recordat la importància de deixar constància formal de totes les queixes concretes presentant una instància a través de la Seu electrònica de l’Ajuntament d’Olesa. Per a Martínez, la finalitat és aportar tota aquesta documentació a la Generalitat per demostrar que la “concessió no funciona”.