Les persones usuàries del servei de transport operat per Monbús van poder transmetre les seves inquietuds directament a la Generalitat

L'Ajuntament d'Olesa de Montserrat continua compromès a vetllar pels interessos dels ciutadans, treballant colze a colze amb les autoritats competents per millorar un servei essencial per a la mobilitat local.

Image
Reunió entre la Generalitat i els usuaris i usuàries de Monbús

El passat dimarts a la tarda, l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat va acollir una reunió extraordinària al Saló de Plens amb les persones usuàries del servei d'autocars de la companyia Monbús. Aquesta trobada va comptar amb la participació del subdirector general de Transport Públic i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Benjamín Cubillo, així com el cap de Secció de Transports de Viatgers, Jordi Mallol. Aquesta reunió forma part del compromís de la Generalitat per atendre presencialment les queixes que segueix generant el servei de transport.

Durant la reunió, la Generalitat va reconèixer la seva responsabilitat respecte a l'accés dels viatgers, reconeixent que l'augment de demanda no ha estat acompanyat d'una oferta adient. Jordi Martínez, regidor de Mobilitat de l'Ajuntament, subratlla que "la demanda del servei ha crescut significativament, mentre que l'oferta no ha augmentat, provocant tensions i problemes operatius". En aquest sentit, la Generalitat ha informat que, a partir del dia 27 de novembre, començarà a fer una auditoria presencial en els busos, anotant totes les incidències que afecten a les persones usuàries, que van expressar la seva voluntat de participar activament en aquest procés, oferint idees i suggeriments per millorar el servei de transport..

Audio file

Es va destacar la importància d'una nova licitació del contracte del servei d'autobusos a Olesa de Montserrat, prevista per començar a operar a partir del desembre de l'any vinent. Això podria significar una millora substancial en el servei, amb el compromís de crear una línia únicament per a Olesa, independentment d'altres rutes. La Generalitat es va comprometre a obrir de manera participativa el procés de licitació per tal que els usuaris i usuàries puguin donar el seu punt de vista. Durant els 13 mesos que falten fins a l'entrada en funcionament d'aquesta nova licitació, Martínez posa de manifest "la necessitat de resoldre els problemes existents amb Monbús que se surten del contracte actual".

Audio file

De cara al futur, l'Ajuntament i persones usuàries van quedar d'acord a esperar a que es faci l'auditoria per tornar-se a citar amb la Generalitat i veure el resultat d'aquesta. En la propera reunió prevista pel primer trimestre del 2024, s'espera poder consultar la nova licitació. Mentrestant, Martínez anima a seguir fer arribant les queixes a través del portal Participa Olesa de Montserrat.