L'Ajuntament d'Olesa insisteix en reclamar millores en els accessos de la B-40 als polígons

El consistori olesà continua demanant a la Generalitat millores en el projecte de la B-40 per evitar la gran afluència de trànsit que circularia pel municipi.

Image
C-55 Entrada sud Olesa

L’Ajuntament d’Olesa continua reivindicant a la Generalitat de Catalunya millores en el projecte de la B-40, en el tram entre Olesa-Terrassa. La previsió és que aquest tram del Quart Cinturó estigui enllestit al 2023. L’Alcalde d’Olesa de Montserrat, Miquel Riera, ha indicat que es mantenen reunions periòdiques per reclamar l’execució d’uns treballs que evitarien que el trànsit s’incorpori a la C-55 a través del municipi.

Riera ha remarcat que la principal afectació sobre la mobilitat quan entri en funcionament la B-40 serà l’accés a Olesa. Aquesta és una connexió important per als polígons però que representarà un gran volum de trànsit. Per aquest motiu, des del consistori olesà s’està en converses amb la Generalitat de Catalunya per reclamar les connexions d’aquesta via, la B-40 amb l’A-2, i que s’impulsin els nusos d’accés al municipi per connectar amb els polígons de Càtex-Molí, Vilapou, Can Singla o Can Vinyals.

L’Alcalde d’Olesa de Montserrat, Miquel Riera, ha explicat que la previsió és que entre seixanta i cent mil vehicles circularan pel nou tram Olesa-Terrassa de la B-40.

Des de la publicació del Pla Territorial al 2010, l’Ajuntament d’Olesa ha estat reclamat en nombroses ocasions a la Generalitat fer millores a la carretera BV-1201, en previsió d’una problemàtica que es donarà quan la via comenci a estar operativa. Segons l’alcalde, la ruta que marcaran els navegadors de molts vehicles que es vulguin incorporar a la C-55 des de la sortida del túnel, serà a través del nucli urbà d’Olesa, perquè “actualment no hi ha una alternativa”, fet que provocarà un augment de la densitat del trànsit al municipi.

L’Alcalde ha indicat que tot i que l’Ordenança de circulació i seguretat viària municipal, que es va aprovar al 2021, restringeix l’entrada a Olesa a determinats vehicles pesants, el trànsit s’incrementarà al municipi. Això provocarà més congestió a l’avinguda de Francesc Macià, una via amb una circulació intensa de vehicles.

Riera ha explicat que la solució que es reclama ja està definida, però requereix que s’iniciï el projecte i l’obra per desviar el trànsit a través dels polígons industrials de Can Singla i Vilapou, passant sota la via del tren per connectar finalment amb la C-55 a l’alçada de l’accés Sud d’Olesa.

Miquel Riera ha recordat que aquest projecte es reclama a la Generalitat des del 2010 i, tot i que es troba recollit en molts plans territorials i directors d’infraestructures, “encara no s’han posat a fer-ho”.

La B-40 és una infraestructura que s'ha previst en els plans territorials successius redactats des dels anys 80, i que és una necessitat prioritària per a les comarca del Vallès Occidental i Baix Llobregat,  i també pel conjunt de Catalunya. Quan entri en funcionament aquest 2023, connectarà les comarques del Baix Llobregat i el Vallès Occidental, els nuclis industrials més importants del sud d'Europa, pel conjunt de Catalunya, i d'Olesa de Montserrat en particular.