La línia de bus Olesa-Barcelona incrementarà la freqüència de pas a partir del 15 de maig

Image
Bus express de Monbus de la línia Olesa-Barcelona

A partir del proper 15 de maig augmentarà la freqüència de pas dels busos de la línia Manresa-Barcelona que presta la companyia Monbús i s’incrementarà el nombre de places per tal de cobrir la demanda. Així ho ha notificat el Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya a l’Ajuntament d’Olesa.

Aquestes propostes de millora arriben després de la reunió que el consistori va mantenir amb la Generalitat de Catalunya a principis de març per reclamar solucions a les deficiències d’aquest servei. Les principals queixes eren per  l’incompliment d’horaris, les dificultats de comunicació amb la companyia a l’hora de fer consultes o presentar reclamacions; i sobretot, l’oferta insuficient de places respecte a l’actual demanda. Durant els primers dos mesos de l’any, es van recollir més de 380 queixes dels usuaris i usuàries pel mal funcionament d’aquestes línies.

El regidor de Mobilitat de l’Ajuntament d’Olesa, Jordi Martínez, ha explicat que “la Generalitat és conscient de la situació del servei de bus que presta Monbús, de l’estat dels combois que és deficient, de l’incompliment constant dels horaris, de la manca de places, de conductors que no saben el recorregut...Les propostes de millora fan referència a l’augment de places en els busos i també en la major freqüència de pas”.

Audio file

Concretament es creen sis noves expedicions els dies laborables (de dilluns a divendres, excepte al mes d’agost) en sentit Barcelona; i cinc més, en sentit Barcelona-Manresa. També s’incorporen vehicles més grans, de 67 places, en comptes de les 50 places actuals "amb aquest augment de la freqüencia de pas i amb autobusos amb més capacitat es vol cobrir l'actual demanda" ha apuntat Martínez.

Audio file

Una altra de les millores és habilitar un punt d’informació  telefònica que atengui les queixes i consultes dels passatgers i  que, si un bus no passa, sàpiguen a quina hora passarà el següent o si va amb retard. "La majoria de les peticions van en la línia de que el bus passi a l'hora que toca, i si no, que s'informi de quan passa el següent", ha explicat el regidor de Mobilitat.

Audio file

Per tal de donar més informació, també s’ha sol·licitat que s’instal·lin a les parades uns panells informatius on es pugui consultar quants minuts falten perquè arribi el següent bus.

Des de l’Ajuntament es demana als usuaris i usuàries de la línia que, davant de qualsevol problema amb el servei, continuïn enviant les seves queixes a través d’instància a la seu electrònica de l’Ajuntament, o de l’aplicació Línia Verda per tal de deixar constància si el servei no funciona correctament.