Més de 3.600 alumnes d'infantil, primària i ESO han iniciat avui el nou curs a Olesa

L'alumnat ha tornat a classe amb la jornada habitual i una vaga que no s’espera que tingui gaire incidència. El 12 de setembre començaran els estudiants de batxillerat i cicles formatius. 

Image
Inici del curs escolar 2023-24

Més de 3.600 alumnes d’infantil, primària i ESO han iniciat avui a Olesa el nou curs escolar 2023-2024 en els diferents centres educatius públics i concertats del municipi. A educació infantil hi ha matriculats 592 alumnes; a primària, 1.666; i a l'ESO 1.402. També avui han engegat les classes a les escoles bressol del municipi (0-3 anys) amb un total de 238 infants.

L’arrencada del curs s’ha produït sense cap incidència destacable i l'alumnat ha tornat a classe amb la jornada habitual i una vaga que no s’espera que tingui gaire incidència. Després de la Diada, dimarts 12 de setembre, començarà l’alumnat d’educació postobligatòria ( batxillerat i FP de grau mitjà i superior). El 21 de juny serà el final del curs.

Per segon any consecutiu, el Departament d’Educació de la Generalitat ha avançat una setmana l’inici de les classes, però, a diferència de l’any passat, enguany hi ha classes de matí i tarda durant tot el mes de setembre. 

A Olesa, aquest curs comença amb més alumnes, seguint la línia de l’any anterior, i no s’ha hagut de tancar cap línia a cap centre, com destaca la Regidora d’Ensenyament i Infància, Anna Valero.

Audio file

A nivell de Catalunya, el Departament d’Educació ha destacat que aquest curs s’ha augmentat el nombre de professors i es podrà reduir el nombre d’alumnes per aula. També destaca que es doblaran les ajudes per als alumnes més vulnerables i per lluitar contra la segregació escolar amb més pressupost per a l’escola inclusiva. D’aquesta manera es pretén enfortir els equips d'assessorament psicopedagògic (EAP) per tal d'incrementar la detecció de necessitats educatives especials. Aquesta era una de les principals reivindicacions per part de centres i famílies.

Un dels principals reptes serà el de millorar els resultats en comprensió lectora, on Catalunya va registrar una de les pitjors dades del conjunt de l’Estat. Per aquest motiu, aquest curs, 50 centres començaran un pla pilot que vol millorar les biblioteques escolars i fomentar l’hàbit per llegir. 

El curs ha començat, per primera vegada a la historia, amb una vaga tot i que amb molt poc seguiment. Els sindicats convocants, USTEC i CGT, lamenten que la Generalitat encara no hagi resolt les seves reivindicacions que passen, entre d’altres, per revertir les retallades i millorar les condicions laborals.