El tram del carrer d’Anselm Clavé entre Mallorca i Vall d’Aran tornarà a ser de doble sentit

L'Ajuntament ha pres la decisió tenint en compte el resultat del procés participatiu que s'ha fet sobre la mobilitat al centre urbà, en què s'ha valorat mantenir el sentit únic al carrer de les Angelines entre Priorat i Vall d’Aran. 

Image
Tram del carrer d'Anselm Clavé entre Mallorca i Vall d'Aran

És previst que el dilluns 24 d'abril comencin els treballs de senyalització del doble sentit al carrer d'Anselm Clavé, en el tram comprès entre els carrers Mallorca i Vall d'Aran. L'Ajuntament ha decidit tornar el doble sentit a aquest tram vial arran del procés participatiu realitzat sobre la mobilitat al centre d'Olesa. Alhora, es manté el sentit únic al carrer de les Angelines, entre Priorat i Vall d'Aran. Els treballs de senyalització del doble sentit no s'han pogut fer fins ara perquè calia esperar a finalitzar la fase d'enderroc de l'antic edifici de la Policia Local i a poder recuperar la vorera per als vianants. 

El canvi a sentit únic al carrer de les Angelines es va aplicar el passat mes d’octubre com a resultat de les obres d'enderroc de l'edifici de la Policia Local però també en aplicació d'una proposta inclosa al Pla de mobilitat local. La mesura cerca diferents objectius bàsics: incrementar la seguretat i reduir l’accidentalitat i els atropellaments (especialment a les cruïlles); reduir el trànsit en la zona centre i especialment al carrer de les Angelines, i augmentar la qualitat de l’itinerari de vianants entre el barri de Sant Bernat i el centre, guanyant espai per noves places d’aparcament i per la introducció d’arbrat al carrer de la Angelines, on es crea un itinerari amb ombra. 

La mesura adoptada els darrers mesos ha permès comprovar una redistribució del trànsit en les entrades i sortides del barri de les Planes i l'increment d'ús dels carrers Priorat i Ripollès, fet que ha provocat una reducció del pas pel carrer de les Angelines en un 30%. A més, s'ha reduït en 1800 vehicles/diaris la circulació pel carrer Mallorca.

Generació de noves places d'aparcament

L'aplicació del sentit únic al carrer de les Angelines entre Priorat i Vall d'Aran ha permès crear una bossa d'aparcament al llarg del vial. També s'habilitaran noves places d'aparcament al solar resultant de l'enderroc de l'antic edifici de la Policia Local. Alhora, la finalització de les obres de la urbanització de Cal Candi ha permès que entrin en funcionament els aparcaments habilitats al carrer Empordà i els aparcaments dissuasius que hi ha a la part superior del Pavelló Municipal de Bàsquet (amb un centenar de places) i a la part inferior de la llar d'infants La Baldufa (amb més de 300 places). A totes aquestes places d'aparcament s'hi afegiran prop de 60 que es crearan al barri dels Closos un cop s'hagin enllestit els treballs de senyalització del doble sentit al carrer d'Anselm Clavé entre Mallorca i Vall d'Aran, i que duraran uns tres dies. 

Resultat del taller de participació sobre mobilitat al centre urbà

A principis del mes de març, l'Ajuntament d'Olesa va donar el tret de sortida al procés participatiu sobre com ha de ser la mobilitat al centre del municipi. La primera gran acció va ser un taller celebrat a L'Escorxador, en el qual  la ciutadania va poder fer aportacions i dir-hi la seva a partir d'una exposició inicial i analitzant diverses opcions i els punts positius i negatius de cada opció. Alhora, les persones participants van poder plantejar accions de millorar de la mobilitat al centre del municipi.

En el procés hi han participat dues de les 26 entitats convocades i 34 persones a la sessió presencial. També s'han recollit 150 opinions a traves del formulari de la plataforma Participa Olesa de Montserrat. Els tallers han recollit valoracions i propostes que permeten millorar el projecte i les actuacions programades. Les persones participants han estimat majoritàriament l'opció en què es manté el sentit únic al carrer de les Angelines i es recupera el doble sentit entre Vall d’Aran i Mallorca. Consulteu els resultats del procéss participatiu a la plataforma Participa Olesa de Montserrat.

L’equip de govern ha valorat també la necessitat d’actualitzar el Pla de mobilitat local (el vigent es va aprovar el 2010), un compromís expressat al Ple municipal i que comparteixen tots els grups polítics. Abans de fer aquesta revisió, però, feia falta haver recepcionat les obres de Cal Candi i tenir el nou Pla d'ordenació urbanística municipal (POUM) publicat i en vigor. Segons l'alcalde, Miquel Riera, la redacció del nou Pla de mobilitat "permetrà fer una anàlisi i una participació més amplia, i hi sumarem les dades recollides durant aquesta experiència".