El proper 15 de febrer comença el termini per sol·licitar la instal·lació de taules i cadires a la via pública
Els propietaris d’establiments d'hostaleria i/o restauració podran presentar les sol·licituds per a la col·locació de mobiliari a la via pública per la temporada que va l'1 d'abril al 31 d'octubre.
El proper 15 de febrer s'obre el termini per presentar sol·licituds d’ocupació de via pública per a taules i cadires en establiments de restauració (restaurant, bar, cafeteria, granja, gelateria o similar) i fins el 15 de març. La sol·licitud és per unitats de taula amb quatre cadires per a la temporada 2, que va de l'1 d'abril al 31 d'octubre de 2023.
Per fer la sol·licitud, caldrà presentar la instància juntament a l’annex corresponent indicant el nombre de taules que es demanen. La documentació es complementarà amb una còpia de la pòlissa de responsabilitat civil on figuri expressament que l'import assegurat és de, com a mínim, 300.000 € i que inclou explícitament la terrassa, així com l’últim rebut vigent. En cas de tenir concedida la llicència anual d’ocupació, no serà necessari aportar la pòlissa, però sí el rebut.
En cas de voler instal·lar altres elements com carpes o tendals, s’haurà d’especificar a la sol·licitud indicant mides, colors, materials...
Quant als propietaris dels establiments que vulguin demanar per primera vegada ocupació de via pública o bé estiguin interessats en redefinir la disposició actual, hauran de presentar una proposta mitjançant un plànol o croquis a escala 1:200, on es reflecteixi l’espai concret on es volen col·locar les taules i cadires. En aquests casos, els Serveis Tècnics municipals agilitzaran el màxim possible les autoritzacions, sempre en funció de les possibilitats de cada zona.
A partir del 16 de març es valoraran totes les sol·licituds rebudes, i abans del 31 de març s’acordarà l’ocupació per a cada establiment i es notificarà la resolució. La concessió estarà supeditada a la decisió de part de Serveis Tècnics a l’hora de repartir l’espai disponible (limitat) entre tots els demandants.
La tramitació es pot fer es pot fer a través de l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) sol·licitant cita prèvia o bé telemàticament a través de l’apartat de Tràmits de la Seu Electrònica del web municipal.
És imprescindible generar l’autoliquidació de la taxa en el moment de presentar la sol·licitud. En cas de voler fraccionar el pagament de la taxa, s’ha de demanar directament a l’oficina de l’Organisme de Gestió Tributària.
Davant qualsevol dubte relacionat amb les llicències d’ocupació de la via pública amb taules i cadires, es pot contactar amb el departament d’Urbanisme a través del formulari web.