Dilluns s'inicien les darreres feines d'acabat sobre el paviment de la plaça de Catalunya

Es preveu que les tasques es desenvolupin durant tota la setmana, encara que s'intentarà escurçar els terminis per evitar que el mercat ambulant dels divendres quedi afectat

Image
Dilluns s'inicien les darreres feines d'acabat sobre el paviment de la plaça de Catalunya

 

Les obres per deixar a punt el paviment de la plaça de Catalunya, un asfalt polit de color rogenc amb caràcter antilliscant, arrenquen el pròxim dilluns i està previst que es perllonguin durant tota la setmana. Així, es calcula que la darrera intervenció en el marc de la remodelació de l'Avinguda Francesc Macià estigui finalitzada a mitjans d'agost.

L’actuació preveu polir i fer les juntes de dilatació del paviment de la plaça de Catalunya per fixar un granulat més vistós i menys asfàltic. El paviment decoratiu, amb la possibilitat de fer servir materials 100 % reciclats i subproductes, oferirà alts rendiments i la possibilitat d'obertura al trànsit de vianants poques hores després de ser compactat.

En aquest sentit, es preveu que les tasques es duguin a terme durant tota la setmana, encara que es faran tots els esforços per intentar finalitzar les obres abans de divendres per no afectar el mercat ambulant. En el cas que es necessités un cinquè dia per deixar a punt l’espai, es reubicaria el mercat ambulant. Durant el polit del paviment de la plaça de Catalunya, les terrasses que hi ha actualment a la plaça es reubicaran a les voreres laterals.

El disseny de l'acabat de la plaça de Catalunya s'adaptarà a l'entorn i donarà continuïtat als diferents paviments existents. L'estudi de la composició de la mescla i la flexibilitat que aporta aquest sistema garanteixen un paviment d'alta qualitat i durabilitat. En qualsevol cas, les darreres feines d'acabat seran prou ràpides i no generaran el soroll ni la pols habituals en unes obres.

 

Una imatge renovada

 

Després d'eliminar el talús que feia de barrera entre la plaça de Catalunya i l’Avinguda Francesc Macià, així com les baranes metàl·liques laterals, la plaça ha canviat força. També s’han eliminat les sortides del pàrquing subterrani que donaven directament a l’avinguda, i que a causa de la poca amplada de la vorera representaven un perill. Totes les sortides s’han traslladat a la banda de façana del Mercat Municipal.

Pel que fa a l’Avinguda Francesc Macià, que té 12 metres d’amplada, destina sis metres per als dos carrils de circulació i sis metres més per a les voreres. En el cas de les voreres, les de la banda sud tenen dos metres d’ampla, i les de l’altra banda, quatre metres, amb prou espai per a la franja d’arbrat. A més, la transició entre la plaça Catalunya i la plaça de l’Oli també té una continuïtat gràcies a l’arbrat, i s’obren més a l’avinguda gràcies als trams de paviment de plataforma única.