Barcelona canvia d'ubicació les parades de busos de les línies Olesa-Manresa a ronda Universitat
El canvi afecta a les 3 línies Olesa-Manresa, operades per Hispano Igualadina (Monbus), que traslladen la terminal de ronda Universitat a la plaça Maria Cristina, habilitant parada de pas a Gran Via (a l’alçada de Balmes).
Avui dilluns, 8 de febrer, s’ha fet efectiu el canvi d’ubicació de les terminals d’11 de les 15 línies de bus interurbanes que operen a la ronda Universitat de Barcelona. El canvi afecta a les 3 línies Olesa-Manresa, operades per Hispano Igualadina (Monbus), que traslladen la terminal de ronda de la Universitat a la plaça Maria Cristina, habilitant parada de pas a Gran Via (a l’alçada de Balmes). Segons l’Ajuntament de Barcelona, l’objectiu d’aquest canvi és potenciar els desplaçaments més sostenibles, segurs i saludables.
Les parades afectades de les tres línies de Monbús Olesa-Manresa es traslladaran a les estacions d’autobusos existents o en àmbits de menys afectació al veïnat i es reduiran prop del 60% de les expedicions que tenen lloc en aquest espai. Les tres línies línies Olesa-Manresa afectades pel canvi són la de Barcelona-Abrera-Olesa-Manresa, l’e22 exprés Manresa i l’e23 exprés Olesa. Ara, les parades que hi havia a la ronda Universitat a la plaça Maria Cristina, habilitant parada de pas a Gran Via a l’alçada del carrer Balmes.
El regidor de Mobilitat de l’Ajuntament d’Olesa, Jordi Martínez, ha explicat que, amb el canvi, el servei no es veurà alterat de manera significativa, ja que el bus seguirà arribant al centre de la ciutat de Barcelona. El regidor ha recordat que, des de Maria Cristina, són múltiples les opcions d’enllaçar amb altres mitjans de transport públic com ara el metro. En tot cas, ha afirmat Martínez, l’Ajuntament seguirà l’evolució del servei i i segueix obert a rebre suggeriments dels usuaris olesans del servei de bus, “que han estat uns interlocutors molt vàlids per a l’Ajuntament”.
L’increment de l’ús del transport públic ha provocat una concentració molt alta d’autobusos i una gran demanda d’usuaris a la ronda Universitat. Per donar resposta a aquesta situació, i a petició de l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat de Catalunya i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) han acordat amb el consistori barceloní un seguit de modificacions de les terminals de les línies regulars interurbanes de la ronda.
Segons l’Ajuntament de Barcelona, la reordenació pretén minimitzar la pressió de l’estacionament i parada d’autobusos en els àmbits centrals de la ciutat, millorant la seva integració amb l’entorn urbà i reduint nivells de congestió, soroll, contaminació i aglomeracions a les voreres. Jordi Martínez ha destacat que aquesta modificació pretén erradicar els conflictes de trànsit i veïnals de la ronda Universitat. Ara bé, el regidor de Mobilitat creu que a Barcelona segueix mancant una terminal d’autobusos “ben connectada” i que el transport públic segueix sent deficitari en alguns aspectes.
D’altra banda, i quan a les parades del servei de bus a Olesa, el regidor de Mobilitat ha anunciat la intenció de modificar la ubicació de la parada que hi ha a la rotonda dels Closos, per evitar molèsties al veïnat.