L'Ajuntament d’Olesa i les persones usuàries del servei de bus Olesa-Barcelona continuen demanant millores

Nova reunió de l'Ajuntament d’Olesa amb els usuaris de Monbús de la línia Olesa-Barcelona per tractar sobre el servei, que continua acumulant les mateixes queixes. 

Image
Reunió de l'Ajuntament amb usuaris de Monbús octubre 2023

Les principals queixes de les persones usuàries de la línia Olesa-Barcelona continuen sent per l’incompliment dels horaris, les dificultats de comunicació amb l’empresa a l’hora de fer consultes o presentar reclamacions i sobretot l’oferta insuficient de places respecte a l’actual demanda, així ho van manifestar a la darrera reunió celebrada ahir a la Sala de Plens amb el regidor de Mobilitat de l'Ajuntament d'Olesa, Jordi Martínez. Martínez es lamenta que “els usuaris massa sovint es queden esperant a la parada a un bus que no passa, que no sap quan tornarà a passar, i amb la impossibilitat de contactar amb l’empresa”. 

Les queixes son les mateixes que es venen donant des de fa temps i que l’Ajuntament ja ha comunicat en reiterades ocasions tant a l’empresa com a la Generalitat de Catalunya, qui és la concessionària del servei. 

Una de les causes de l’augment de les queixes va coincidir amb l’entrada en vigor de la reducció de les tarifes del transport públic que ha fet augmentar el volum d’usuaris, però no el nombre de combois. 

A la darrera reunió que va  tenir l’Ajuntament d’Olesa amb tècnics del departament de Mobilitat i Transport de la Generalitat al juliol ja es van manifestar aquestes queixes “i des de la Generalitat es va dir que hi hauria millores, amb més freqüència de pas dels combois i més informació, i per part de l’empresa i això no s’ha complert” es queixa el regidor de Mobilitat. "Ajuntament i usuaris vam donar un marge fins el setembre per veure si es donaven les millores promeses i això no ha passat" apunta Martínez.

Aquesta concessió de la línia Manresa-Barcelona acaba el 2024 i des del Consistori es demana que a la nova licitació del servei es prioritzi l’excel·lència, la puntualitat, i la informació i atenció als usuaris, entre d’altres, per sobre del preu. L’Ajuntament té una nova reunió amb la Generalitat la primera setmana de novembre per abordar aquesta situació.

L’empresa va guanyar l’actual concessió amb una oferta temerària i la Generalitat li va retirar la concessió però Monbús ho va portar al contenciós i al final el Tribunal Suprem li va adjudicar el servei d'aquesta línia.