19/05/22

L’Ajuntament d’Olesa es reuneix amb la Generalitat per reclamar millores al CAP

L’alcalde d’Olesa es reuneix amb Meritxell Budó, de la Conselleria de Salut de la Generalitat, per traslladar-li les queixes i peticions de la ciutadania en temes de salut.

Image
L'alcalde d'Olesa, i la regidora de Salut Pública amb responsables de CatSalut, Mútua Terrassa i Cap Olesa

L’alcalde d’Olesa, Miquel Riera; la regidora de Salut, Ada Agut; el regidor de Benestar Social, Jordi Martínez; i el regidor d’Esports i membre del grup de JxCAT, Domènech Paloma, es van reunir ahir amb la  Secretària d'Atenció Sanitària i Participació del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, Meritxell Budó, i amb la directora del sector sanitari Àmbit metropolità sud, Blanca Muntané, per traslladar a la Conselleria de Salut les principals queixes dels veïns i veïnes d’Olesa en temes de salut.

La Generalitat de Catalunya és qui té les competències em l’àmbit sanitari i per això l’alcalde li va plantejar queixes de la ciutadania respecte a la gestió del CAP, la recuperació dels serveis que hi havia abans de la pandèmia i la necessitat de més professionals, o com a mínim cobrir el total de la plantilla de metges, ja que actualment falten 3 metges de família i un pediatre. “La manca d’atenció i, sobretot, la manca de professionals, angoixa a la població en no veure’s prou atesa, i també hi ha preocupació pel canvis de metges” ha apuntat l’alcalde, Miquel Riera.

La Secretària d’Atenció Sanitària del Departament de Salut, va prendre nota de totes aquestes peticions que va dir traslladarà al Conseller i va explicar que Després de 2 anys de gestió de la pandèmia ara s’està recuperant l’accessibilitat als serveis poc a poc amb professionals molt estressats i amb moltes baixes laborals. “Per a la Conselleria és molt important saber l’opinió  de la ciutadania per donar resposta en l’atenció sanitària. L’alcalde ens ha traslladat tots els problemes derivats de la recuperació de l’activitat de l’atenció primària” ha dit Budó, qui ha destacat “després de 2 anys de gestió de la pandèmia estem recuperant l’accessibilitat poc a poc amb professionals que estan molt tensionats i amb moltes baixes laborals...Estem treballant per donar a la població l’atenció sanitària que es mereix”.

Respecte a la incorporació de nous professionals, es va anunciar la incorporació de dues noves figures al CAP d’Olesa: un nutricionista i un psicòleg comunitari.

Fa temps que l’Ajuntament d’Olesa reclama recuperar els serveis i els horaris d’atenció que tenien els centres de salut abans de la pandèmia, amb els mateixos horaris i dedicació. També reclamen una sanitat més propera i accessible i que les noves tecnologies siguin per complementar el servei, no per substituir-lo. Algunes de les queixes més habituals és la dificultat de contactar amb el CAP telefònicament, les llargues cues que s’han de fer al centre i les llistes d’espera per accedir als metges de família i especialistes.

A la trobada, el consistori també va demanar que ningú que anés al CAP dins de l’horari de 8 h a 20 h fos derivat al CUAP, excepte per les urgències que no es poden solucionar a l’ambulatori. En aquesta línia també es va manifestar Budó, que va reafirmar que ningú ha de ser derivat al CUAP, sinó que se l’ha d’atendre al CAP.

Entre les peticions, també destaca la necessitat de disposar  Centre d’Urgències d’Atenció Primària (CUAP) pel Baix Llobregat Nord perquè el que hi ha actualment està situat a Sant Andreu de la Barca, massa allunyat de les poblacions a les que ha de donar servei.

També es demana fer una reformulació i un canvi de model sanitari de país, on se li doni més pes a l’atenció primària que en l’actualitat. Per aconseguir-ho demanen dotar-la de més recursos per incrementar el personal i sobretot millorar les seves condicions laborals de manera que els hi sigui atractiu treballar en la sanitat pública i concretament en l’àrea de l’atenció primària. 

L'Ajuntament fa reunions periódiques amb CatSalut i Mútua de Terrassa

L’alcalde d’Olesa, Miquel Riera, i la regidora de Salut Pública, Ada Agut i Domènech, juntament amb tècniques del departament, mantenen reunions periòdiques amb responsables de CatSalut, Mútua de Terrassa i el CAP Olesa, per reclamar millores al servei del CAP i trasllada’ls-hi les queixes que de la ciutadania.