17/12/21

L'Ajuntament d'Olesa insisteix en reclamar a CatSalut millores al CAP

La millora de l’atenció telefònica, la contractació de més personal, la recuperació de la presencialitat o de les urgències de nit són alguns dels principals temes que va tornar a reclamar l’Ajuntament d’Olesa a la reunió celebrada ahir amb responsables del CAP, de Mútua de Terrassa i de CatSalut.

Image
Reunió dels responsables de CatSalut, Ajuntament i Cap Olesa

El consistori manté reunions periòdiques amb els responsables de CatSalut i el CAP Olesa, per traslladar-los les queixes i necessitats que formula la ciutadania sobre el servei. En la reunió mantinguda dijous a la tarda hi van participar l'alcalde d'Olesa, Miquel Riera; la regidora de Salut Pública, Ada Agut i Domènech; la tècnica i la cap de Servei del Departament, Vicky Gázquez i Margarita Ruiz respectivament; el director i la cap d'infermeria del CAP Olesa, Carles Martí i Núria Garcia respectivament, i responsables de CatSalut, la directora del sector sanitari Àmbit metropolità sud, Blanca Muntané i la tècnica de Salut Elena Guillén.

Un dels punts principals que s’ha tractat a aquesta darrera reunió és la millora de l’atenció telefònica i donar així resposta a les dificultats que tenen els usuaris per contactar amb el CAP. Els responsables delo CAP han informat que s’ha habilitat una nova línia telefònica i s’ha contractat dues persones més per atendre les trucades.

A les diferents reunions celebrades aquesta és una de les reivindicacions recurrents, així com millorar també el sistema de call centre que s'encarrega de concertar visites, i que rep moltes queixes per les dificultats que té la ciutadania per demanar cita. Sobre aquesta petició, l’alcalde, Miquel Riera, ha dit que “des de la Generalitat, que és la titular de Salut, han explicat que s’estan implementant canvis als sistemes informàtics de les centraletes dels diferents centres d’atenció primària per solucionar-ho”.

Una altra de les reivindicacions històriques és la manca de personal. A la trobada d’ahir es va comentar que és previst cobrir la vacant de treballador/a social pendent i la contractació d'una persona més com a referent de Benestar Emocional per a fer treball comunitari en temes de salut mental.

Riera ha recordat que es continuarà insistint en reclamacions de temes no resolts com tenir les urgències de nit, millorar l’atenció telefònica als usuaris i cobrir les mancances de personal, sobretot en pediatria i ginecologia. ”És molt important recuperar les urgències de nit en una població de més de 25 mil habitants. Que no ens haguem de traslladar a l’Hospital de Martorell per temes que es podrien resoldre al mateix CAP, i evitar també col·lapsar més l’Hospital” ha dit Riera.

Sisena onada covid

Un altre dels temes destacats de la reunió ha estat la situació de la pandèmia, que ara està en la sisena onada. “S’estan incrementant els contagis i, després del Pont de Desembre, i les festes de Nadal, en que hi ha més interaccions socials, es preveu arribar al pic de contagis” ha explicat Riera, qui ha afegit que “des de Salut informen que aquests contagis arriben a través de persones no vacunades, així que cal insistir en la importància de la vacunació, de continuar amb tercera dosi i amb la vacunació de nens i nenes de 5 a 12 anys”.

La represa de les activitats de salut comunitària per part del CAP Olesa també ha estat una de les demandes reiterades de l’Ajuntament d’Olesa als responsables de CatSalut i Mútua de Terrassa. A la trobada es va comentar que és previst recuperar el servei de consulta oberta als instituts, on una infermera visita els centres un cop a la setmana per atendre les consultes i dubtes dels adolescents en temes de sexualitat o de salut en general. Aquest servei es va haver d'aturar al març de l'any passat coincidint amb l'esclat de la pandèmia i la previsió és poder recuperar-lo al primer trimestre del 2022. 

Es tracta del programa “Salut i Escola”, en el qual el CAP destina personal d’infermeria als centres educatius per fer-hi accions de promoció de la salut, de prevenció de les situacions de risc, i d’atenció precoç per als problemes relacionats amb la salut mental, la salut afectiva i sexual, i el consum de drogues, alcohol i tabac.

Un altre dels punts tractats és que es continua amb les agendes nominals d’infermeria i les visites presencials amb el metge de referència, que es van reprendre el passar mes de novembre.