09/03/23

L'Ajuntament d'Olesa es reuneix amb la Generalitat per trobar solucions al servei de bus Manresa-Barcelona

L’Ajuntament es reuneix amb responsables del Departament de Mobilitat i Transports de la Generalitat per solucionar les deficiències del servei de bus Manresa-Barcelona, ja que la Generalitat en fa la concessió.

Image
Reunió amb la Generalitat per solucionar les deficiències del bus Manresa-Barcelona

L’alcalde d’Olesa, Miquel Riera, i el regidor de Mobilitat, Jordi Martínez, juntament amb els alcaldes d’Abrera i Esparreguera, van exposar aquest dimarts la situació que pateixen els usuaris d’aquest servei, tant de les línies Igualada-Barcelona com Manresa-Barcelona. “Les principals queixes se centren en l’incompliment dels horaris, les dificultats de comunicació amb Monbús a l’hora de fer consultes o presentar reclamacions; i sobretot l’oferta insuficient de places respecte a l’actual demanda” ha detallat el regidor de Mobilitat, Jordi Martínez.

Una de les causes de l’augment de les queixes coincideix amb l’entrada en vigor de la reducció de les tarifes del transport públic que ha fet augmentar el volum d’usuaris, però no el nombre de combois. Martínez ha explicat que la situació de malestar no és exclusivament responsabilitat de Monbús, ja que la Generalitat és la concessionària del servei i s’hauria d’haver incrementat la partida pressupostària en previsió a un augment de la demanda.

L’empresa va guanyar l’actual concessió amb una oferta temerària i la Generalitat li va retirar la però Monbús ho va portat al contenciós i al final el Tribunal Suprem li va adjudicar. Aquesta concessió de la línia Manresa-Barcelona acaba el 2024. “A la nova licitació del servei s’ha demanat que es prioritzi l’excel·lència, la puntualitat, i la informació i atenció als usuaris, entre d’altres, per sobre del preu” ha avançat el regidor, que ha afegit que “de part de la Generalitat ha sortit el compromís que en els propers 15 dies hi hauria propostes de millora, que és quan s’aproven els pressupostos per a poder ampliar l’oferta de la línia, però independentment d’això hem demanat que el servei actual ha de funcionar correctament”. 

Anteriorment l’Ajuntament d’Olesa ha tingut reunions amb tècnics del departament de Mobilitat i Transport de la Generalitat i també amb els usuaris, a qui manté informats de totes les reunions, i per a recollir totes les seves queixes i suggeriments. “En només dos mesos s’han recollit gairebé 380 queixes pel mal funcionament del servei, la majoria perquè el bus no passa, ha explicat Martínez.

Per aquest motiu, des de l’Ajuntament es demana que els usuaris que tinguin problemes amb el servei de bus, que continuïn enviant les seves queixes. Ho poden fer a través de la plataforma Participa311 Olesa de Montserrat i també deixar-ne constància formal a través d'instància a la Seu electrònica de l’Ajuntament amb la intenció d’aportar tota aquesta documentació a la Generalitat i demostrar que la concessió no funciona.