L'Ajuntament d’Olesa es reuneix amb l'Agència de Residus de Catalunya
L'alcalde i el regidor de Medi Ambient de l'Ajuntament d'Olesa han detallat als responsables de l'Agència de Residus de Catalunya les necessitats que haurà de recollir el nou contracte del servei d'escombraries.
Aquest matí l’alcalde de l’Ajuntament d’Olesa, Miquel Riera; el regidor de Medi Ambient, Iván Carreira; i el tècnic de l`àrea, Martí Figueres, s’han reunit amb el director de l’Agència de Residus de Catalunya, Isaac Peraire, i el cap de l’àrea d’Infraestructures, Josep Simó, per parlar del nou contracte del servei d’escombraries que l’Ajuntament d’Olesa està tramitant.
A la trobada, l’alcalde i el regidor de Medi Ambient han explicat les diferents alternatives que s’estan estudiant per la casuística del municipi, per donar resposta a l’acumulació de voluminosos que hi ha als contenidors, el problema de contenidors cremats, com fer la recollida comercial, resoldre la saturació que hi ha a la zona de La Rambla-Eixample, o el sistema de recollida més adient per zones com el Casc Antic o a les urbanitzacions.
El regidor de Medi Ambient, Iván Carreira, ha fet incidència en la casuística de la zona de La Rambla-Eixample, amb una alta concentració de població, i també a les diferents urbanitzacions que estan disseminades pel terme municipal. “Volem escollir el sistema que s’adapti millor a la nostra realitat. El sistema de recollida porta a porta es contempla més per al Casc Antic, però a la zona de l’Eixample-La Rambla, amb molta població, no és efectiu. S’estudia la possibilitat de posar una línia de bateries emergents per recollir el gran volum de residus en aquesta zona on tampoc poden entrar camions a descarregar”.
Per la seva banda, el director de l’Agència de Residus de Catalunya, Isaac Peraire, ha explicat experiències d’altres municipis amb característiques similars a Olesa i ha dit que “des de l’Agència de Residus de Catalunya es fa l’acompanyament als municipis en aquesta gestió per aconseguir l’alta eficiència en la gestió de residus. Fem suport tècnic i també suport econòmica amb diferents línies de subvencions” ha dit.
A la trobada institucional també s’ha tractat dels aspectes que comportarà la nova llei catalana de residus que s’està redactant i que té per objectiu “generar menys residus amb sistemes que ens portin cap a un desenvolupament sostenible, fer una recollida selectiva més eficient, implantar la taxa justa, fer la transició de deixalleria a centre de gestió de residus, i els sistemes de dipòsit de devolució-retorn per incrementar la recollida selectiva” ha desglossat Peraire.
Posteriorment a la reunió institucional s’ha fet una visita a punts de bateries de contenidors de la zona de La Rambla i també a la Deixalleria Municipal.
El nou sistema de gestió de residus entrarà en vigor el 2024 però fa temps que l’Ajuntament hi treballa a través de la Comissió d’Urbanisme, amb un grup de treball on participen tots els partits amb representació municipal.