L'Ajuntament d'Olesa condemna el nou cas de feminicidi ocorregut a Corbera

Com a símbol de rebuig i condemna s’ha penjat un crespó negre a la façana de l’Ajuntament. El crim masclista de Corbera se suma als que, també ahir, van tenir lloc a Creixell i Sa Pobla.

Image
Façana de l'ajuntament amb el crespó negre

L’Ajuntament d’Olesa de Montserrat condemna el feminicidi que ha tingut lloc a Corbera de Llobregat, on una dona va morir ahir presumptament a mans de la parella, qui després s’hauria suïcidat, i expressa el seu sentit condol a la família de la víctima i al seu entorn. Alhora, l’Ajuntament vol condemnar els crims masclistes que també van tenir lloc ahir a Creixell i Sa Pobla. Com a símbol de dol s’ha penjat un crespó negre a la façana de l’Ajuntament.

Ada Agut i Domènech, regidora de Genère, Feminismes i LGTBIQ+, ha manifestat que el feminicidi, és a dir, l’assassinat d'una dona pel fet de ser dona, “és l'expressió més extrema de la violència masclista que patim les dones en una societat patriarcal com la nostra, pel simple fet de ser dones”. Segons la regidora, per a l’Ajuntament d’Olesa “la lluita contra la violència masclista és una prioritat. Cal enfortir l’estratègia i el compromís comú per erradicar totes les formes de violència masclista”.

Les dones víctimes de violència masclista poden demanar ajuda trucant al telèfon 900 900 120, que funciona les 24 hores del dia i que atén consultes i urgències. Es tracta d'un telèfon gratuït, que no queda registrat al mòbil i és confidencial.

A més, des del mes passat hi ha activat un canal de WhatsApp dels Mossos d'Esquadra al número 601 00 11 22, des d'on s'ofereix informació i assessorament a les dones que són víctimes de violència masclista.

Últimes notícies

Image
Cartell_plantadapopular_200225

Cartell de la 3a Plantada Popular a l'Areny del Moli

Image
Foto_lgtbifobiaesport_190225

El Club Futbol Sala Olesa, l'Ajuntament i l'associació Estima't lliure es van adherir al manifest institucional del dia contra la LGTBIfòbia a l'esport

Image
Foto_comissiocultura_300125

Participants a la Comissió de Cultura de gener de 2025

Image
Foto de grup "Memorial Abrera 19F - Olesa 21F" al Cementiri Vell d'Abrera.

Foto de grup amb les famílies de les persones homenatjades, autoritats i investigadors.

Image
Fotografia de la bossa promocional de la campanya "Olesa és antiracista"

Fotografia de la bossa promocional de la campanya "Olesa és antiracista"