Escut de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat
+
avui

La ciutadania participa en la definició de com ha de ser la remodelació de l'avinguda Francesc Macià



9/2/2018

El que ha volgut l’ajuntament amb el taller de diagnosi participativa celebrat aquest dijous al vespre ha estat recollir la visió que té la ciutadania d’aquest important eix viari i analitzar els pros i contres de les diferents alternatives que planteja l’estudi de la Diputació.



El taller de diagnosi participativa sobre l’avinguda Francesc Macià va tenir, aquest dijous a la tarda, una molt bona participació per part de la ciutadania, segons ha destacat el regidor d’Obres i Edificació, Miquel Riera, que ha avançat que l’equip redactor del projecte de remodelació d’aquest important eix viari ha de fer ara diferents propostes que casin les solucions tècniques amb les demandes ciutadanes. La proposta més viable és la de mantenir dos sentits de la circulació a l’avinguda Francesc Macià, però destinant més espai als vianants, amb voreres més amples i arbrat. Això implicarà, però, haver d’eliminar la línia d’aparcament que hi ha a l’avinguda, això sí, un cop creats aparcaments alternatius en diferents zones properes.

 

Precisament, l’Ajuntament vol aconseguir que l’avinguda Francesc Macià esdevingui en el futur una via que prioritzi molt més el vianant i esdevingui veritablement un eix cívic per al municipi, i per aquesta raó des de l’inici del mandat està treballant amb aquest objectiu. De moment, l’Ajuntament ja disposa d’un estudi elaborat per la Diputació de Barcelona que planteja cinc alternatives per invertir l’actual dinàmica de l’eix de l’avinguda Francesc Macià, que ara per ara prioritza la circulació de vehicles enfront dels vianants. El que ha volgut l’ajuntament amb el taller de diagnosi participativa celebrat aquest dijous al vespre ha estat recollir la visió que té la ciutadania d’aquest important eix viari i analitzar els pros i contres de les diferents alternatives que planteja l’estudi de la Diputació.

 

La primera part de la jornada va ser una caminada guiada per l’avinguda i l’eixample i una exposició de l’estudi a càrrec de tècnics del despatx Urbaning RGA Arquitectes, encarregats de redactar el projecte. És un projecte que encara no està redactat, sinó que de moment es basa en un estudi que planteja diferents alternatives per a l’avinguda, segons ha volgut remarcar Miquel Riera, que hi ha afegit que el projecte definitiu el que farà serà unir les recomanacions tècniques amb la voluntat ciutadana.

 

Amb l’objectiu de plantejar diferents opcions de solució per a l’avinguda Francesc Macià, l’ajuntament va encarregar un estudi a la Diputació de Barcelona, que se centra, d’una manera global, en els mil metres de llargada que té l’avinguda. L’estudi planteja fins a cinc alternatives, que van augmentant progressivament l’espai destinat al vianant i la plantació d’arbrat i col·locació de mobiliari urbà, fins a la opció de reduir també el nombre de pas de vehicles. Actualment l’espai per a vehicles ocupa tres carrils, el que suposa prop del 80% de l’espai del vial, en front del pràcticament 20% de l’espai destinat als vianants, amb voreres inferiors als dos metres d’amplada sense presència d’arbrat o de mobiliari urbà. L’opció més viable que planteja l’estudi és la de repartir l’espai de l’avinguda, de 12 metres d’amplada, entre vehicles i vianants a parts iguals. Aquesta solució també té diferents opcions, que es van analitzar aquest dijous.

 

Els ciutadans i ciutadanes participants al taller d’aquest dijous van poder manifestar certes preocupacions, com ara quina serà l’afectació en la mobilitat local i sobretot, què passarà amb els aparcaments que actualment hi ha a l’avinguda Francesc Macià. I és que, si es mantenen els dos sentits de la circulació, per eixamplar l’espai destinat al vianant és inevitable eliminar aquest aparcament. Segons Miquel Riera, ja s’ha contemplat la creació d’aparcaments alternatius aprofitant diferents solars que hi ha sobretot a la zona de l’eixample a través d’acords amb la propietat.

 

El regidor d’Obres i Edificació ha reivindicat que cal fomentar la cultura de fer desplaçaments a peu o bé en bicicleta. Precisament, una de les preguntes que es va plantejar aquest dijous és si val la pena fer carrils bici a l’avinguda o bé traslladar-los a altres carrers paral·lels. Una altra de les preocupacions és com solucionar la circulació de camions que es dirigeixen als polígons Vilapou i Can Singla. En aquest cas, ha dit Riera, a banda de plantejar alternatives una solució passa perquè la Generalitat faci la nova entrada sud del municipi que tant reclama l’Ajuntament d’Olesa.

 

Després del taller participatiu d’aquest dijous, l’equip redactor del projecte ha de presentar diferents alternatives en la proposta de mantenir dos sentits de la circulació a l’avinguda Francesc Macià, que recullin també les propostes ciutadanes d’aquest dijous.

 


  • Twitter
  • Facebook
  • RSS
Ajuntament d'Olesa de Montserrat
Plaça de Fèlix Figueras i Aragay, s/n
08640 Olesa de Montserrat
Tel.: 93 778 00 50
Logo Diputació de Barcelona Logo Generalitat de Catalunya Logo Fons  europeu de desenvolupament regional Logo Infoparticipa 2017